رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: شورای اسلامی شهر و روستا جایگاه خدمت به مردم و هیچ سیاست و برنامه ای جز خدمت به مردم در این نهاد مردمی ارزش ندارد.
کد خبر: ۵۱۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 05 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی صبح امروز در دیدار با شهردار و اعضا شورای شهر قزوین اساس مسؤولیت‌ها را خدمت به مردم در جهت کسب رضای الهی دانست و اظهار داشت: تمام مسؤولیت‌ها را باید امانت الهی بدانیم و خداوند سبحان برای خدمت به مردم جایگاه والایی را مقدر فرموده که این مهم در کلام ائمه معصومین(ع) برجسته است.

وی ادامه داد: در شورای شهر که واگذاری مسؤولیت به صورت مستقیم از سوی مردم صورت گرفته باید دقت بیشتری شود، نباید فرصت موجود را با کارهای حاشیه‌ای به خسران بدل کنیم چراکه شیطان و وسوسه‌های شیطانی خناس تلاش می‌کند ما را از مسؤولیت خود منحرف کند اما لازم است همه ما مراقبت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: چرا باید فرصت خدمت به مردم که می‌تواند بستری برای سرافرازی در آخرت باشد را تباه کنیم بنابراین با ارتباط بیشتر با مردم و تلاش برای حل مشکلات آن‌ها زمینه سعادت دنیا و آخرت خویش را فراهم می‌کنیم.

قدرتی تصریح کرد: نباید اجازه داد برخی شورا را به حاشیه ببرند چراکه شورای شهر جای سیاسی‌کاری و حضور احزاب و جریان‌ها نیست بلکه افراد از گروه‌های متفاوت و اقشار مختلف می‌توانند آستین‌ها را بالا زده و تنها برای رضای خدا و خدمت به مردم در شورای شهر حضور یابند.

این مسؤول قضایی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر و روستا جایگاه خدمت به مردم و هیچ سیاست و برنامه‌ای جز خدمت به مردم در این نهاد مردمی ارزش ندارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: خدمت به مردم اگر از دو شرط خلوص و صداقت برخودار باشد از جمله عبادات تلقی شده و ثوابی معادل عبادات مستحبی و بلکه بالاتر دارد به طوری که از امام صادق(ع) روایت شده که می‌فرمود، کسی که هفت دور خانه خدا را طواف کند خداوند برایش 6 هزار حسنه می‌نویسد و همین قدر گناه از او را محو می‌کند اما برآوردن حاجت مؤمنی برتر از این طواف است.

قدرتی گفت: تمام فضایل و اجر و پاداشی که برای خدمت‌رسانی به مردم در نظر گرفته شده مشروط به این است که خدمت به دیگران از نیت خالصانه و صادقانه و فقط در جهت تقرب به خدا و احیای ارزش‌های دینی صورت گیرد نه اینکه به دلیل رسیدن به پول و ثروت و یا محبوب شدن پیش مردم و یا کسب شهرت و پیدا کردن نام نیک و یا رسیدن به مقام و منصب و سایر موارد این‌چنینی انجام شود که در این صورت انسان را از پاداش الهی و اخروی محروم می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یکی از عرصه‌های خدمت به مردم را در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی دانست و مطرح کرد: شورای شهر یک جنبه کارش باید مسائل اجتماعی باشد و در این میان شهردار و اعضای شورای شهر و روستا می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود به ایجاد زمینه مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

قدرتی یادآور شد: باید همه تلاش کنند تا نسل آینده را به دور از هیاهوهای فریبنده دنیا نسلی عالم، اندیشمند، فرهیخته، فرهنگی و تلاشگر در کسب رضای الهی تربیت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار