مسائل جامعه قرآنی استان ریز ذره بین ایکنا/۱۲
اکبر حاج فتحعلی گفت: انگیزه فعالان در حوزه قرآن باید معنوی و به دور گرایشات مادی باشد؛ چراکه برای پرداختن به امور قرآنی اگر نیت خالص نباشد نتایج به دست آمده ماندگار نخواهد بود.
کد خبر: ۵۱۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 04 November 2017
به کزارش تابناک قزوین اکبر حاج فتحعلی از قاریان برجسته استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه قرآنی استان این است که مسئولین اجرایی جایگاه ویژه و خاصی برای قرآن قائل نیستند.
وی با اشاره به عدم نگاه قرآنی مسئولان عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از آنها که داعیه انجام فعالیت های قرآنی دارند؛ دید قرآنی نداشته و دید قرآنی هم از اعتقاد به قرآن نشأت می گیرد.
این قاری قرآن با اشاره به کم کاری در حوزه قرآن خاطرنشان کرد: اشکال جامعه قرآنی استان این است که عده ای از افراد این جامعه خواه مسئول و خواه غیرمسئول فکر و گرایش قرآنی نداشته و آن هایی که کار می کنند نیز بعضاً به شکل دستوری به آن نگاه کرده و کار با نقص صورت می گیرد.
حاج فتحعلی در ادامه اشاره کرد: گاه فعالیت های قرآنی توسط افراد غیر متخصص انجام می شود. برای مثال در يك اداره فرد جدیدی را برای انجام امور مربوط به قرآن می گمارند که این فرد به دلیل نداشتن تخصص مناسب صلاحیت پرداختن به این امور معنوی را ندارد.
وی در ادامه عدم رعایت عدالت در برگزاری مسابقات قرآن را از دیگر مشکلات جامعه قرآنی دانست و تأکید کرد: متأسفانه بودجه برگزاری فعالیت های قرآنی بعضاً زیر دست کسانی قرار می گیرد که صلاحیت ندارند و حتی نمی توانند یک محفل قرآنی را به درستی تعریف کنند.
این قاری قرآن در ادامه خاطرنشان کرد: انگیزه فعالان در حوزه قرآن نیز باید معنوی و به دور گرایشات مادی باشد؛ چراکه برای پرداختن به امور قرآنی اگر نیت خالص نباشد نتایج به دست آمده ماندگار نخواهد بود.
حاج فتحعلی سپس تأکید کرد: این مسئله درست نیست که برخی فعالان قرآنی گاه با دستور بالادستی ها به فکر انجام کار قرآنی می افتند و در پرداختن به این امور اهداف سیاسی و جناحی را مد نظر قرار می دهند.
به گزارش ایکنا اكبر حاج فتحعلی عدم توجه به پیشکسوتان قرآنی و اساتیدی که عمر خود را برای آموزش قرآن صرف کرده اند را یکی دیگر از مشکلات جامعه قرآنی استان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار