فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم یکی از آرمان های اصلی انقلاب اسلامی است و مبارزه با ظلم و یاور مظلوم بودن از جمله آموزه های دینی است.
کد خبر: ۵۱۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳ 02 November 2017
مهدی صادق پور فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در گفت و گو با تابناک قزوین در خصوص استکبار ستیزی اظهار کرد: اساسا مبارزه با ظلم و نفی استکبار از اصول اساسی اندیشه مبارزاتی حضرت امام(ره) بوده و همواره مورد تاکید قرار گرفته است، ظلم زدایی و مبارزه با استکبار به عنوان یک مسوولیت دینی، فرهنگی و سیاسی جدی ترین آثار را در قیام امت های مستضعف علیه نظام ظالمانه حاکم بر جهان از خود به جای گذاشته است.
وی افزود: امام راحل سلامت و صلح جهان را بسته به انقراض مستکبرین می دانند و می فرمایند : تا این سلطه طلبان بی فرهنگ در زمین هستند مستضعفین به ارث خود که خدای تعالی به آن ها عنایت فرموده است نمی رسند.
صادق پور خاطر نشان کرد: استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم یکی از آرمان های اصلی انقلاب اسلامی است و مبارزه با ظلم و یاور مظلوم بودن از جمله آموزه های دینی است که به صراحت در خصوص دین اسم برده شده است و قرآن کریم در ضرورت ظلم زدایی از جامعه بشری و فعالیت های اجتماعی از خدا آغاز می کند و او را مبرا از هر نوع ظلم دانسته و ظلم زدایی از جامعه بشری را مسئولیت اجتناب ناپذیر انسان می داند.
رئیس شورای همانگی و تبلیغات شهرستان قزوین با بیان اینکه امام خمینی(ره) حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم و استعمار ستیزی در هر نقطه ای از جهان را از جمله آرمان های انقلاب اسلامی بر می شمرد، گفت: امام خمینی (ره) در همین راستا است که حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برپایی روز قدس بارها و بارها از ناحیه ایشان مشاهده می شود.
وی یادآور شد: یکی از مولفه های مهم و مبانی اندیشه ای حضرت امام خمینی در موضوع مبارزه با استکبار مساله ماهیت الهی مبارزه و قیام برای خداست. تاریخی ترین سند مبارزاتی حضرت امام با آیه شریفه «قل انّما اعظکم بواحده ان تقوموالله مثنی و فرادی» آغاز می شود.
صادقپور تأکید کرد: امام (ره) امکان هر گونه تلاش برای نزدیکی، سازش و مصالحه با استکبار را نفی می کند و آن را نافی عزت مسلمین می داند، ضمن آنکه این حرکت را ثمر بخش ندانسته و بر این باور است که استکبار از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و این نگاه برآمده از آموزه های قرآنی است که خداوند در شرح وضعیت جبهه حق و دشمنان آن بدان اشاره کرده است.
این مسئول ابراز کرد: اصل اساسی دیگر برای مبارزه با استکبار جهانی تداوم و همیشگی بودن مبارزه است، مبارزه با کفر و شرک و نفاق را که جبهه متحد نظام استکبارب دنیا را به وجود می آورند، نباید فصلی و مقطعی و محدود و محصور به عصر و زمان خاصی باشد در این صورت هیچ تضمین و پشتوانه ای برای تامین صلح جهانی وجود نخواهدا داشت.
این مسوول تأکید کرد: آمریکا راس قدرت های استکباری جهان و مسئول اصلی تمامی مشکلات جهان اسلام به خصوص ایران می باشد.
وی در ادامه با اشاره به حرکت دانشجویان پیرو خط امام(ره)گفت: دانشجویان بر اساس درک صحیح از رهنمود های حضرت امام در 13 آبان به منظور شکست تبختر فرعونی سیاستمداران توطئه گر آمریکا، لانه جاسوسی را فتح و جاسوسان آمریکایی را اسیر کردند اولین تایید و حمایت امام از شکستن غرور شیطان بزرگ و فتح لانه جاسوسی فردای آن روز 14 آبان 1358در سخنرانی عمومی اعلام گردید.
صادق پور بیان کرد: آمریکا نزدیک به چهل سال گذشته نیز در امتداد نیم قرن خصومت و توطئه ورزی ضد ایران استراتژی تهدید و محاصره اقتصادی و منزوی کردن ایران در صحنه بین المللی را به کار بست تا به زعم خود ایران انقلابی را به زانو در آورد اما باز هم به تجربه متفاوتی رسید.
وی تصریح کرد: ایستادگی ملت ایران پیام روشنی برای دشمنان دارد که ملت ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در میدان و عرصه جنگ اراده ها با بصیرت آگاهی و تلاش پیروز خواهد بود.
رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات شهرستان قزوین به مولفه های قدرت نرم انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های انقلاب اسلامی که بسیاری از منافع نظام سلطه در منطقه استراتژیک غرب آسیا را به مخاطره انداخته استکبارستیزی می باشد، مولفه ای که توانسته قدرت اثر گذاری گفتمان انقلاب اسلامی را در جهان توسعه بخشیده و چالش عظیمی را در مقابل اهداف نظام سلطه قرار دهد.
این مسئول خاطر نشان کرد:این ویژگی در مقاطعی از تاریخ انقلاب اسلامی مورد نقد برخی از انقلابیون خسته و دگراندیشان شده و بر مبنای همین نقد و با طرح گفتمان تنش زدایی و تعامل با دنیا و قدرت های جهانی، سطح استکبار ستیزی در برخی دولت ها کاهش یافته است.
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع)قزوین در خاتمه گفت:تجربه بزرگ برجام و تعامل و امتیاز دهی به شیطان بزرگ و اذناب آن و در پی آن نقض عهد ها تحریم ها و افزایش خصومت ها، باور اتکا به قدرت الهی،تکیه بر مردم و تبعیت از ولایت فقیه را در مبارزه با نظام سلطه بیش از پیش آشکار و این موضوع ضرورت ادامه دکترین اسلامی و نفی سلطه و استکبارستیزی را بعنوان جزئی از هویت انقلاب اسلامی اثبات می نماید.
برچسب ها: تابناک قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار