در گفت‌وگوی فارس با جوان نخبه قزوینی
محمدرضا اکبری یکی از جوانان کارآفرین برتر قزوینی گفت: کارآفرینی که دیدگاهی کارآفرینانه نداشته باشد، هرگز موفق نمی‌شود و باید مهارت‌هایی همچون رهبری، مذاکره و برقرار کردن رابطه با اطرافیان را خود ایجاد کند تا شاهد موفیقت شود.
کد خبر: ۵۱۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 02 November 2017
به گزارش تابنام قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، یکی از نخستین اقداماتی که برای کارآفرین شدن باید انجام داد، ایجاد تفکر و داشتن ذهنیتی کارآفرینانه بوده تا بتوان با آن یک کسب و کار موفق به راه انداخت.

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت‌ها در زندگی و تمام کسب و کارها، همکاری بوده که حائز اهمیت است چراکه همکاری و مشورت موجب رشد و شکوفایی می‌شود.

کارآفرینی که دیدگاهی کارآفرینانه نداشته باشد، هرگز موفق نمی‌شود و باید مهارت‌هایی همچون رهبری، مذاکره و برقرار کردن رابطه با اطرافیان را خود ایجاد کند تا شاهد موفیقت و بالندگی شود.

امروز باوجود تکنولوژی و رشد فضای مجازی، کسب و کارهای سنتی به پایان رسیده و جای خود را به دنیای مجازی می‌دهد.

در این میان با محمدرضا اکبری یکی از جوانان موفق، کارآفرین برتر و نخبه در کسب و کار گفت‌وگویی ترتیب داده شده که از نظر می‌گذرد.

اکبری که 28 سال سن داشته و فارق‌التحصیل رشته نرم‌افزار است، با ذهنی خلاق و پویا توانسته شغلی نو ایجاد کند که در راستای آن، 25 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

* فارس: در خصوص طرحی که ارائه داده‌اید توضیح دهید.

اپلیکیشنی(نرم‌افزار موبایل اندروید) در راستای دسترسی آسان مردم به تهیه غذا و امکانات فنی و مسکن طراحی کرده‌ام که در این زمینه 25 هزار نفر مشغول می‌شوند.

باتوجه به راهبرد سال جاری مبنی برا اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال امیدوارم بتوانم گام‌های ارزنده‌ای بردارم چراکه ایجاد مشاغل خانگی و کارآفرینی به نوعی درآمدزایی بوده که می‌توان آن را توسعه داد.

این برنامه به عنوان «فودیتو» بوده که غذای سالم و با کیفیت خانگی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

* فارس: اپلیکشین «فودیتو» چه خدماتی را مشتریان ارائه می‌دهد؟

با نصب این نرم‌افزار اندرویدی می‌توان غذای خانگی که توسط خانم‌ها در خانه پخته شده و مورد علاقه است را انتخاب و با پرداخت اینترنی نسبت به خرید اقدام کرد؛ بعد از خرید، با پیک موتوری این غذا به مقصد ارسال می‌شود و اگر رضایت مشتری جلب نشد هزینه غذا به آن عودت داده می‌شود.

باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است سه اپلیکشین در اختیار مردم قرار دهم که از جمله آن‌ها ارائه غذا، خدمات مسکن و انواع خدمات فنی در اسرع وقت بوده که توسط کادر فنی به هر نقاط از استان‌های کشور خدمات ارائه می‌دهند.

افرادی که در این زمینه جذب می‌شوند با طی مراحل قانونی و بهداشتی کار خود را آغاز می‌کنند و این اپلیکشین با دارا بودن نمایندگی در سراسر کشور، 100 تا 150 آشپز و حداقل 10 تا 20 نفر پیک، خدمات لازم را با حداقل قیمت به مشتریان ارائه می‌دهند.

استارت کار ما از اواسط آذر ماه بوده که امیدواریم بتوانیم گامی مهم در ایجاد اشتغال برداریم.

* فارس: اپلیکشین دیگر در نظر گرفته شده، در چه حوزه‌ای است؟

نرم‌افزار اندرویدی دیگری که در نظر گرفته‌ام، با عنوان «کاراسام» یا(مخفف سامانه ارجاع مشاغل کارا) است که خدمات فنی، که شامل تمام تخصص‌هایی که در منزل مورد نیاز است را به مشتریان ارائه می‌دهد.

سعی و تلاش ما براین است تا خدمات درخور و شایسته‌ای به مردم ارائه دهیم که در این زمینه مشاوره و برنامه‌ریزی در کسب و کار مهم‌ترین اولویت کاری بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

* فارس: با راه‌اندازی این نرم‌افزارهای اندرویدی شاید برخی از کسبه و اصناف مخالف این طرح‌ها باشند، برنامه‌ خاصی در نظر دارید؟

با توجه به تکنولوژی روز دنیا بسیاری از برنامه‌ها و کارها حول محور فضای مجازی و برنامه‌های اینترنتی می‌چرخد و کارها آسان شده و می‌توان امکانات را به سهولت در دسترس مردم قرار داد و انتخاب با مشتری بوده و در بازار رقابتی، رضایت مشتری حرف نخست را می‌زند.

اپلیکیشن طراحی شده خدماتی کاراسام خدمات دیگری از قبیل اعزام آرایشگر به منزل، اعزام کادر درمانی و غیره به مشتریان و متقاضیان  را هم ارائه می‌دهد.

* فارس: تاکنون تسهیلاتی در راه‌اندازی کسب و کار دریافت کرده‌اید؟

خیر. با ایجاد خلاقیت می‌توان به هر خواسته‌ای رسید و بنده در این زمینه با ایده و با هزینه‌ای کم توانستم این طرح‌ها را راه‌اندازی کرده و در راستای اشتغالزایی گام بردارم.

امروز یکی از مشکل کارآفرینان مشتاق به کسب و کار، کمبود بودجه بوده و در این زمینه خواستار حمایت دستگاه‌های دولتی هستند که به نظر بنده می‌توان با ذهنی خلاق و پویا، ایده خود را توسعه و گسترش داده و سود اولیه آن را به دو برابر رساند.

تا آنجایی که توانسته‌ام، کسب حمایت از جانب دستگاه یا ارگانی نکرده‌ام اما در این زمینه سپاه، بسیج، شهرداری و همچنین استانداری قزوین برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود تشکر می‌کنم.

* فارس: باتوجه به گستردگی فضای مجازی چطور می‌توان کسب و کار حلال راه‌اندازی کرد؟

بیشتر مردم جامعه وقت خود را صرف فضای مجازی می‌کنند که به نظر بنده اگر بتوان در مسیر درست و به‌جا از این تکنولوژی استفاده کرد، می‌توان در زمینه کسب و کار طرح‌های نو و ایده‌های جالب و با کارآیی بالا راه‌اندازی کرد.

در حال حاضر بیش از 15 کانال تلگرامی با بیش از 500 هزار عضو را در راستای ایجاد کسب و کار و مشاوره در این خصوص مدیریت می‌کنم تا گامی مهم و مؤثری در زمینه کسب و درآمد مطلوب برداشته شود.

* فارس: سخن پایانی...

یکی از مهم‌ترین کلیدهای پیشرفت، حرکت در مسیر اشتغالزایی، خلاقیت و نوآوری است و با باور به توان درونی می‌توان رونق اقتصادی را رشد داده و اقدام و عمل را به وجود آورد که به گفته پدرم، ایران بهترین مکان برای کسب و کار بوده و کافی است به توانایی‌های خود نگاه کرده و با اعتماد به پیش رفت و منتظر هیچ کس و هیچ چیز نماند و به پیشرفت ادامه داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار