مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: آن گونه که باید به مساله پیشگیری از آسیب های اجتماعی توجه نشده و در این میان نقش و تاثیر ویژه آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۱۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 01 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از  ایرنا،سالار قاسمی روز چهارشنبه در همایش معاونان پرورشی و فرهنگی مدارس که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد افزود: تا زمانی که نگاه درستی به مسایل و مشکلات اجتماعی و راه های پیشگیری از آنها نداشته باشیم بسیاری از کارهای ما در این حوزه تعطیل می شوند.
وی اضافه کرد: فعالیت های پرورشی همه جانبه هستند و فقط برعهده معاون پرورشی نیستند بلکه تمام اجزای مدرسه و حاکمیت در این حوزه مسئولیت دارند.
قاسمی ادامه داد: البته آموزش و پرورش تاکنون با تکیه بر ظرفیت های درونی و امکانات محدود خود در تقویت امور پرورشی پیشگام بوده است.
وی از مدرسه به عنوان مرکز ثقل مبارزه با آسیب های اجتماعی نام برد و بر لزوم رشد امکانات و نیروهای انسانی مربوط به حوزه تربیتی آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: چگونه می توان با 270 مشاور در مدارس که بسیاری از آنها حتی دانش آموخته این رشته نیستند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.
قاسمی با بیان اینکه روح حاکم بر فعالیت های ما در این چهار سال پرورشی بوده و رشد کمی و کیفی خوبی در این حوزه داشته ایم، خاطرنشان کرد: برای تقویت امور پرورشی باید دادن مسئولیت به دانش آموزان را جدی بگیریم و در واقع دانش آموز یاوری و دانش آموز باوری را همزمان با یکدیگر در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد :ما جوان گرایی نداریم و همیشه در این خصوص غافل بوده ایم در حالی که به طور شک بدون اتکا به توان دانش آموزان و مشارکت آنها نمی توان کار پرورشی را به شکل درست انجام داد.
قاسمی، مساله آسیب های اجتماعی را جدی دانست و افزود: ما اولین استانی هستیم که با رصد مناطق مختلف استان نقشه خطرپذیری را در دست تهیه داریم و تا پایان این ماه در مناطق مختلف آموزشی استان کارگاه آموزشی مدیران مدارس در حوزه آسیب های اجتماعی را برگزار خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار