در راستای صیانت از اراضی کشاورزی؛
در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و بکارگیری کارکنان انتظامی استان در این بخش ؛ تفاهم نامه همکاری بین مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد تعاون ناجا قزوین به امضا ء رسید .
کد خبر: ۵۱۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ 31 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین درآئین امضای   این تفاهم نامه  که با حضور محمد مهاجری قائم مقام ، رضا افلاطونی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و بخشداران مرکزی استان ، روسای مدیریت امور اراضی شهرستانهای تابعه و  بنیاد تعاون ناجا برگزار شد  قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : آب و خاک میراث آیندگان است و وظیفه ما حفظ و صیانت از این منابع خدادادی است.

محمدمهاجری افزود : استان قزوین بستر مستعد و مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی و ظرفیت خوبی برای صادرات  اکثرمحصولات کشاورزی دارد بنابراین باید  بخوبی از آن استفاده کرد .

وی اظهار داشت : حفظ و نگهداری از زمینهای کشاورزی اصلی ترین وظیفه ماست و باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی پیشگیری کرد تا این منابع دستخوش آسیب نشود .

مهاجری تاکید کرد : تعامل و همکاری نیروی انتظامی در راستای گشت اراضی کشاورزی با امور اراضی می تواند منشا انجام حرکات خوبی باشد .

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت : مقوله امنیت جز لاینفک حاکمیت و از جمله مقوله هایی است که جامعه بشری بر آن استوار است .

رضا افلاطونی افزود: امنیت اقتصادی بعنوان بعد مهم در هر جامعه ای تلقی می شود که تامین امنیت غذایی مهمترین بعد اقتصادی است که برای هر جامعه ای اهمیت بسزایی دارد و جهاد کشاورزی متولی اصلی آن است .

وی ؛ آب  و خاک را مهمترین منابع امنیت اقتصادی ذکر کرد و گفت : هم اکنون حدود 30 درصد از اراضی کشاورزی  استان قزوین قابل کشت می باشد بنابراین باید از این امانت بخوبی  حفاظت و استفاده بهینه کرد .

مدیر اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به امضای تفاهم نامه بین امور اراضی جهاد کشاورزی و بنیاد تعاون ناجا اشاره کرد و گفت : این تفاهم نامه بمنظور حضور مستمر و یومیه نیروی انتظامی در گشتهای امور اراضی است که حضور همکاران نیروی انتظامی بعنوان ضابطین عام دادگستری ،  ظرفیت جدید در گشتهای امور اراضی و پیشگیری از تغییر کاربری زمینهای زراعی و باغی هستند.

 افلاطونی  تصریح کرد : در حال حاضر 9 اکیپ  گشت اراضی فعال ، مجهز به ماشینهای گشت وGPS   وظیفه گشت زنی و صیانت از اراضی کشاورزی را برعهده دارند .

 وی  یا د آور شد همچنین سامانه 131  ارتباطات مردمی  امور اراضی  آماده دریافت گزارشات مردمی مبنی بر ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و زمین خواری استان است .

در پایان این جلسه ؛ تفاهم نامه ای بین مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و بنیاد تعاون ناجا مبنی بر بکارگیری و استقرار نیروهای انتظامی در مدیریت امور اراضی استان و شهرستان جهت گشت اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی امضاء شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار