معاون استاندار:
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: گردشگری استان با ساماندهی و احیای دولتخانه صفوی که معرف هویت تاریخی این دیار است، رونق می گیرد.
کد خبر: ۵۱۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 23 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، سید سعید شاهرخی در بازدید از محموعه دولتخانه صفوی بر حفظ و رسیدگی مستمر از آثار تاریخی تاکید کرد و افزود: بازسازی این مجموعه می تواند ضمن حفظ هویت فرهنگی و تاریخی شهر، باعث تحول در بخش گردشگری و رونق در حوزه اشتغال و اقتصاد استان شود.
وی اظهار کرد: استان قزوین ظرفیت های طبیعی ،تاریخی و فرهنگی بالایی دارد که از آنها باید برای تقویت گردشگری استان بهره بگیریم.
مجموعه باغ صفوی که به دولتخانه صفوی معروف است، با 6 هکتار مساحت در مرکز شهر قزوین واقع شده و کاخ چهلستون و سردرب عالی قاپو را که یادگار پایتختی قزوین در دوران صفویه می باشد را در خود جای داده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه از مسجد جامع عتیق شهر قزوین بازدید کرد که قدیمی ترین بخش این مسجد در سال 192 هجری قمری به دستور هارون الرشید بنا شده است.
در مسجد جامع عتیق در غرب خیابان شهدا (سپه ) و مرکز بافت تاریخی شهر قزوین واقع شده از جمله بناهای عظیم و باشکوه تاریخی– مذهبی و یکی از کهن ترین و کم نظیرترین مساجد چهار ایوانی ایران به شمار می‌رود.
وی در ادامه از مجموعه هتل سنتی خانه بهروزی شهر قزوین بازدید و تاکید کرد:احیاکنندگان خانه های تاریخی درقزوین مورد حمایت ویژه قرار گیرند.
خانه بهروزی مربوط به دوره قاجار است و در قزوین، خیابان امام، کوچه ی زرگرها واقع شده است.این اثر در تاریخ 11 مرداد 1384 با شماره ثبت 12608 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
خانه بهروزی مربوط به دوران قاجاریه ازجمله بناهای شیوه معماری خانه سازی قزوین است که ،با حیاط مرکزی اصلی و حیاط های جانبی شکل گرفته و حیاط اندرونی با تناسبات نیم کشکولی ، دردو جبهه دارای شاه نشین های تابستانی و زمستانی ودر دو جبهه دیگر دارای ایوان های طاق نمایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار