رئیس اداره نظارت بر راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: با تخصیص هشت هزار و 800 تن قیر مشارکتی رایگان، عملیات آسفالت و لکه گیری راه های روستایی استان آغاز شده است.
کد خبر: ۵۱۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 22 October 2017
به گزارش تابناک قزوین حسین رحمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: سال گذشته میزان تخصیص قیر مشارکتی به استان 15 هزار تن بود که با استفاده از آن بخش قابل توجهی از راه های استان لکه گیری شد.
وی با اشاره به اولویت بندی آسفالت و لکه گیری راه های روستایی، افزود: با توجه به اینکه اولویت این راه ها براساس تصمیم گیری کمیته برنامه ریزی استان به ریاست استاندار مشخص می شود، از این رو در حال حاضر عملیات لکه گیری و روکش آسفالت بخش های مرکزی، آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و طارم سفلی با دستور مدیریت ارشد استان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: در عین حال، این اداره کل برای بعضی از شهرداری های استان از جمله ارداق و ضیاءآباد نیز سهمیه هایی از قیرهای مشارکتی رایگان در نظر گرفته است.
رحمانی با اشاره به اینکه دریافت قیرهای مشارکتی به صورت رایگان است، ادامه داد: هزینه عملیات اجرایی این نوع طرح ها از طریق اعتبارات استانی باید تامین شود تا جایی در حال حاضر برای آسفالت و لکه گیری راههای روستایی استان نیازمند به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.
رئیس اداره نظارت بر راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین همچنین یادآور شد: در 2 سال گذشته با تخصیص قیرهای مشارکتی رایگان و اجرای عملیات لکه گیری و روکش راه های روستایی استان، 400 میلیارد ریال به پیمانکاران خود بدهکار هستیم.
به گفته وی، در حال حاضر از پنج هزار و 316 کیلومتر راه روستایی موجود در استان، 2 هزار و 600 کیلومتر آن آسفالت و مابقی آن شوسه و خاکی هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون 800 کیلومتر از راه های روستایی استان دارای آسفالت قدیمی با عمر بیش از 15 تا 20 سال بوده که برای لکه گیری و روکش آسفالت آنها به یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم.
استان قزوین دارای 6 شهرستان، 25 شهر، 19 بخش، 842 روستا و 90 هزار واحد مسکونی روستایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار