رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: بايد با كار فرهنگي و پيشگيري، جرائم كمتر و امنيت پايدارتر شود.
کد خبر: ۵۱۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 21 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام نورا... قدرتی در ديدار با امام جمعه قزوين، بيان كرد: تلاش مي كنيم از ظرفيت قانوني و تلكيفي دستگاه قضايي براي خدمت در جامعه استفاده كنيم اميد كه به شكلي عمل كنيم كه موجب جلب رضايت مردمي و اعتماد عمومي و دلگرمي به نظام اسلامي را در ميان مردم فراهم كنيم.

رئيس كل دادگستري استان قزوين اظهار داشت: مردم از انصاف برخوردار هستند و متوجه وظايف و تكاليف دستگاه قضايي هستند و قاضي هم براساس رسالت شرعي و قانوني بايد عمل كند.

وي عنوان كرد: محدوديتي كه قانون گذار براي ما تعيين كرده براين منوال است كه هر تصميمي بايد براساس استدلال قانون باشد، اين تصميم ها چه اداري و چه قضايي باشد بايد از اين قاعده پيروي كند.

حجت الاسلام قدرتي افزود: قرار يا حكم بايد مستدل و قانوني باشد البته تلاش هم مي كنيم ولي تراكم كار داريم چرا كه حدود 190 قاضي و حدود 190 هزار پرونده در سال داريم به طور مثال در 6 ماه نخست سال جاري 84 هزار و 843 پرونده وارد دستگاه قضايي شده است و همه طرفين اين پرونده ها نيز مي خواهند كه به سرعت به پرونده آنها رسيدگي شده و رأي آنها صادر شود.

وي تصريح كرد: اگر بتوانيم در بحث فرهنگي و پيشگيري وارد شويم، مي توانيم گام هاي مهمي در عرصه پيشگيري از جرائم برداريم.

رئيس كل دادگستري استان قزوين افزود: مقام معظم رهبري در سفر به خراسان شمالي 21 آسيب بيان كردند كه بايد با كار فرهنگي و پيشگيري، جرائم كمتر و امنيت پایدارتر شود.

در ادامه اين ديدار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين بيان داشت: در آموزه های دینی بر اهمیت نعمت امنیت تاکید فراوان شده است به طوري كه در آيه 126 سوره بقره در حالي كه هنوز شهر مكه بنا نشده، حضرت ابراهيم (ع) از خداوند سبحان امنيت را تقاضا مي كند.    

آيت ا... عبدالكريم عابديني افزود: حتي امنيت در مقياسي بالاتر از خورد و خوراك ديده شده است و از طرفي امنيت را نيز تنها براي مسلمانان نديده بلكه همه افراد چه اهل كتاب و غير كتاب مورد توجه قرار داده است.

وي ادامه داد: خداوند سبحان در حوزه رسالت اجراي عدالت دستور مي دهد و مجموعه ارزشي در دستگاه قضايي جدي است و زيرساخت هاي خوبي در استان وجود دارد.

امام جمعه قزوين يادآورشد: وضعيت شهرها به لحاظ طلاق متفاوت است كه بايد بررسي كرده و بسترهاي استحكام خانواده را رشد دهيم و همه بايد همت كنيم و با تلاش جمعي براي كاهش آسيب هاي اجتماعي گام برداريم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار