حجت‌الاسلام پناهیان:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسؤولان اجرایی به اربعین به چشم درآمدزایی نگاه کرده و در این مسیر غفلت می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ 19 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم تجمع بزرگ زائران اربعین که چهارشنبه شب با حضور عاشقان و دلدادگان حسینی در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به حرکت عظیم اربعین اظهار داشت: اربعین اعجاز سیدالشهدا(ع) بوده و هر حرکتی برای پرشور برگزار شدن اجتماع اربعین امروز در اولویت است.

وی افزود: اربعین مایه عزت و اقتدار امت اسلامی است و همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند باید شعائر اسلامی را با شور ارائه کرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حدیث از معصومین(ع) است که زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمن است و ده‌ها نمونه دیگر هم از این دست وجود دارد که اهمیت راهپیمایی اربعین را تبیین می‌کند.

پناهیان اضافه کرد: باید بر چرایی تأکید ائمه بر حضور در راهپیمایی اربعین توجه داشت که علت این همه تأکید بر راهپیمایی اربعین چیست.

وی یادآور شد: در این روایات و توصیه‌ها هم بر زیارت اربعین تأکید شده و هم بر حضور در راهپیمایی اربعین به همین دلیل جای هیچ توجیهی برای عدم حضور وجود نخواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت تسهیل کردن سفر اربعین، این حرکت عظیم را عامل معرفی فرهنگ حسینی و اسلامی عنوان کرد و حضور در جمع زائران حسینی اربعین را شایسته بهترین مراتب بهشت دانست.

پناهیان مطرح کرد: لازم است تا دست‌اندرکاران برای حضور بدون دغدغه زائران در اربعین توجه داشته باشند اما متأسفانه برخورد مسؤولان اجرایی با زائر طوری بوده که انگار زائر توریست یا گردشگر است.

این استاد حوزه تشریح کرد: اگر بیمه‌ای که سال گذشته از زوار جمع شد را محاسبه کرده و هزینه‌ای که در این خصوص صورت گرفته است را از آن کم کنیم، مشاهده می‌شود سود سرشاری نصیب شرکت‌های بیمه می‌شود که این مبلغ شایسته است در مسیر اربعین خرج شود و نه درآمد بیمه‌ها.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی دینی را هیچ‌گاه در مقابل دیگر برنامه‌های فرهنگی نمی‌خواهیم قرار دهیم اما مسؤولان اجرایی به اربعین به چشم درآمدزایی نگاه کرده و در این مسیر غفلت می‌کنند.

پناهیان اضافه کرد: بسیاری از بهترین جوانان این کشور و شهدای مدافع حرم تربیت‌یافتگان فرهنگ حسینی و زائران اربعین هستند.

وی ادامه داد: امروز ظرفیت اعزام زائران اربعین 10 برابر زوار کنونی است چراکه عشاق خدمت به زائران فراوان هستند اما باید مسؤولان در این حوزه فعالیت بیشتری انجام دهند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اخیراً برای خدمت‌رسانی به زوار حرکت‌هایی صورت گرفته اما کار بسیار و فراوان است و حرکت‌هایی که برای پذیرایی از زوار بوده، امروز اهمیت دارد.

پناهیان یادآور شد: در استان قزوین هم حرکت‌های خوبی از سوی امام جمعه قزوین و دیگر خدام برای خدمت‌رسانی به زائران صورت گرفته که شایسته تقدیر و الگوگیری است.

این استاد حوزه با بیان اینکه باید برای اربعین آماده شده و امور بی‌فایده را ترک کرد، عنوان کرد: در این مسیر باید پاک حرکت کرده و این پاکی را بعد از اربعین هم حفظ کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار