مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین:
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین گفت: برای حفظ آمادگی دستگاههای اجرایی تاکنون ۲۰ رزمایش پدافندغیرعامل در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۵۱۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷ 19 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محمد افشار در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که روز پنجشنبه با حضور حیدری معاون امور استانهای پدافند غیرعامل کشور در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با تشکیل ۱۳ کارگروه تخصصی در حوزه پدافندغیرعامل تاکنون ۷ طرح تحقیقاتی در قزوین اجرا شده و پروژه مشترک شناسایی و طبقه بندی مراکز و تاسیسات و زیرساخت های آسیب پذیر هم عملیاتی شده است.

وی افزود: در اجرای پدافند غیرعامل موضوع جابجایی بازارسنتی پرنده فروشی از بازار قزوین، پراکنده سازی سیلوهای استان، تشکیل تیم واکنش سریع و ایجاد ساختار شبکه ای برای مدیران در دست پیگیری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین بیان کرد: در این راستا پلهای بزرگ و گذرگاههایی که در استان وجود دارند شناسایی شده و مسیر راه آهن قزوین به رشت و جاده قزوین، الموت به تنکابن باید مطالعات پدافند غیر عامل داشته باشد.

افشار اظهارداشت: آموزش های عمومی در این حوزه در استان جدی گرفته شده و در حوزه بیولوژیک هم ۸۰ دستگاه اجرایی برای جایگزین کردن سوخت شناسایی شده اند و توسعه فعالیت آزمایشگاههای مرجع هم در طرح پدافند غیرعامل لحاظ شده است.

اجرای ۲۰ رزمایش پدافندغیرعامل در قزوین

مدیرکل پدافندغیرعامل در استان قزوین اضافه کرد: برگزاری ۲۰ رزمایش متنوع، تهیه وتدوین طرح پدافند غیر عامل، تعیین و جانمایی زمین مورد نیاز آرامستان، برگزاری ۱۰۰۰ ساعت آموزش تخصصی پدافند غیرعامل و استاندارد سازی انبارهای نگهداری مواد شیمیایی خطرساز از کارهای انجام شده است.

از 6 تا 12 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل تعیین شده و در این ایام برنانمه های مختلفی در استان قزوین هم برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار