استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: آوج با داشتن ظرفیت های گردشگری فراوان باید به یکی از قطب های مطرح این حوزه در کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۵۱۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 19 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان آوج افزود: شهر آوج و آبگرم ظرفیت های گردشگری بسیار زیادی دارد و سفرهای شهرستانی خود به این مناطق را برای بررسی وضعیت شهرستان ها و تصمیم گیردی در خصوص مشکلات آنها به زودی انجام خواهیم داد.
وی اضافه کرد: بنده به نگاه توسعه منطقه ای اعتقاد دارم و معتقدم توسعه منطقه ای باید در درون استان صورت گیرد و نباید خود را تنها به مرکز متمرکز کرد.

** آوج به توسعه زیرساخت ها از جمله بیمارستان نیازمند است
فرماندار آوج نیز در این دیدار گفت: آوج با جمعیت بین 40 تا 100 هزار نفر که در هر فصل متغییر است و 70 درصد انرا جمعیت روستا نشین تشکیل می دهند از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف برخوردار است.
علی اکبر سلیمانی ادامه داد: آوج با 300 آثار تاریخی و فرهنگی از ظرفیت گردشگری بسیار خوبی برخوردار است و با وجود داشتن چشمه های آبگرم می تواند به عنوان قطب گردشگری معرفی می شود.
وی با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: مستقر نشدن بسیاری از دستگاه ها در شهرستان، گستردگی شهرستان و کوهستانی بودن کار خدمت رسانی را در آوج با مشکل مواجه ساخته است.
سلیمانی افزود: تنها شهرستانی که هنوز بیمارستان ندارد هستیم و بیمارستان رزن همدان و تاکستان در استان نیز امکانات چندانی برای خدمات رسانی به مردم شهرستان ما ندارند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در سال گذشته یک هزار و 400 نفر سهمیه اشتغال ما کاملا محقق شد و امسال نیز 970 نفر سهمیه اشتغال شهرستان است که نصف این رقم تاکنون محقق شده است.
فرماندار آوج افزود: مشکل منابع طبیعی،بررسی نشدن طرح هادی روستاهای شهرستان،توسعه نیافتن شهرک صنعتی این شهرستان،نبود هماهنگی بانک ها در اعطای تسهیلات و فقدان هماهنگی دستگاه ها در تمشیت امور و کمبود زیرساخت های عمرانی و رفاهی از دیگر مشکلات این شهرستان هستند.
وی افزود: تاکنون 60 درصد روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شده اند که با توجه به سردسیر بودن منطقه باید برای باقی روستاها نیز چاره اندیشید و تکمیل گردنه آوج-رزن نیز از محل بودجه ملی آغاز شده است.
سلیمانی در پایان افزود: همدلی،همکاری و صمیمیت ویژه میان مسئولان و مدیران وجود دارد که تحت لوای این صمیمیت برای توسعه شهرستان به شکل جدی اقدام می کنیم.
شهرستان آوج به مرکزیت آوج در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار