استاندار قزوین:
استاندار قزوین در دومین نشئت هم‌اندیشی با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان گفت: احزاب، هیجانات کاذب سیاسی را کنترل و آن را به فعالیت سیاسی تبدیل می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳ 18 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست با احزاب استان قزوین اظهار کرد: وجود احزاب در جامعه ضروری بوده چراکه این قشر با نقد و نظر اصلاحی در جهت توسعه جامعه اقدام کرده و می‌تواند موارد مهم و جدیدی را مطرح کند.

وی اضافه کرد: احزاب و رسانه‌ها برآیند افکار عمومی هستند و در فضای سیاسی امروز مردم باید مشارکت داشته باشند که این تعامل تنها حضور در انتخابات و راهپیمایی‌ها محدود نمی‌شود.

استاندار قزوین ادامه داد: در راستای مشارکت مطلوب مردم در فضای سیاسی جامعه باید تشکیلاتی به نمایندگی از افکار عمومی ایجادشده و در مسائل مختلف جامعه مشارکت کنند.

زاهدی گفت: یکی از مشکلات در جامعه عدم تعادل در فعالیت‌های سیاسی بوده به‌طوری‌که در زمان انتخابات تب هیجانات و فعالیت‌های سیاسی به درجه بالا رسیده و با پایان انتخابات فروکش می‌کند و همین امر برخی مشکلات و مسائل در این زمینه به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: وجود حزب از بروز این‌گونه مشکلات جلوگیری کرده و فعالیت‌های سیاسی را تعدیل می‌کند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: حزب یک مکانیزم و ابزار مناسب برای انتقال قدرت بوده چراکه باوجود حزب انتقال قدرت عالمانه‌تر، قانون‌مندتر و با آرامش صورت گرفته و از حرکت‌های توده‌وار هیجانی و تنش‌ها جلوگیری می‌کند.

زاهدی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از جامعه هیجانات سیاسی دارند که احزاب این هیجانات را به آگاهی و فعالیت سیاسی تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حزب نوعی دولت در سایه است، گفت: منتقد، حامی، اصلاح‌گر از انواع احزابی هستند که نقش «دولت در سایه» را ایفا می‌کنند و می‌توانند فعالیت مجموعه مسئولان و قوا را رصد کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: احزاب بزرگ دنیا سیستم آموزشی و تربیت نیرو دارند اما در ایران به این مسئله توجه کمتری می‌شود.

زاهدی گفت: حزب انباشت سرمایه سیاسی برای کنش فراگیری سیاسی است که هم‌افزایی و تعامل در جامعه ایجاد می‌کند که اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به انسجام احزاب ادامه داد: اگر احزاب از حالت شفافیت و انسجام خارج شوند به فرقه تبدیل‌شده که نمونه بارز آن منافقین هستند.

استاندار قزوین بیان کرد: مهم‌ترین کار حزب رقابت سیاسی است که در این زمینه باید به قواعد بازی پایبند بوده و پیروزی و شکست را بپذیرد.

زاهدی بابیان اینکه احزاب منافع کشور را فدای بازی‌های سیاسی نمی‌کنند، گفت: اگر رقابت‌های سیاسی به نزاع تبدیل شود به ضرر کشور و نظام خواهد بود که احزاب در این زمینه باید عاقلانه رفتار کنند.

استاندار قزوین افزود: در درون نظام سیاسی انتقال قدرت مزیت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات احزاب در کشور ادامه داد: یکی از مشکلات احزاب در کشور عدم شناخت درست جامعه بوده که توانایی تطبیق رفتار با جامعه را تضعیف می‌کند.

زاهدی گفت: یکی از آفات حزبی کشور «دولتی بودن احزاب» است که در برخی مواقع سبب جدایی از مردم و دولتی ماندن حزب می‌شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برخی احزاب تنها باهدف پیروزی در انتخابات تشکیل می‌شوند که این‌گونه احزاب انسجام نداشته و این مسائل آسیب‌هایی در کشور را به وجود می‌آورد و نیازمند اصلاح است.

زاهدی گفت: در خدمت تمامی احزاب هستم و به تفکیک با آن‌ها جلسه خواهیم داشت و به گفت‌وگوی با همه جریانات و استفاده از نقطه نظرات آن‌ها اعتقاددارم.

وی اظهار کرد: ازجمله مشکلات اساسی در کشور این است که نظام انتخاباتی کشور، حزبی نیست و اگر این ایراد مرتفع شود به‌عنوان‌مثال برای انتخاب شهردار دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت!

استاندار با تفکیک دو مقوله مدیریت سیاسی و فعالیت سیاسی تصریح کرد: هر دولتی حق دارد مدیران خود را انتخاب کند و مدیران سیاسی باید قطعاً حامی و طرفدار دولت باشند و مدیران غیرسیاسی نیز باید سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت احزاب در مسیر توسعه استان پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار