مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی:
مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: امسال نزدیک به 85 هزار تُن انواع زیتون در سطح 84 هزار هکتار باغات کشور تولید شود.
کد خبر: ۵۰۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳ 11 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین احمد مستخدمی در بازدید خبرنگاران رسانه‌های ملی از باغات زیتون بخش طارم سفلی قزوین اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت باغات، نزدیک 35 هزار هکتار آن مربوط به مناطق سه‌گانه قزوین، گیلان و زنجان با عملکرد تولید بیش از پنج‌تُن در هکتار است. میانگین عملکرد کشوری امسال 2.1 تُن در هکتار است.

وی بابیان اینکه 18 درصد کل سطح باغات زیتون کشور قدیمی و فرسوده هستند، تصریح کرد: این باغات نیاز به بازسازی و جوان‌سازی دارند که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه با مجموع اقداماتی که صورت می‌گیرد، باغ‌های غیراقتصادی و مسن نداشته باشیم.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی افزود: افزایش عملکرد تولید زیتون به بیش از ۳ تُن و نیز تولید ۲۰۰ هزار تُن روغن‌زیتون تا پایان برنامه ششم در دستور کار قرار دارد.

به گفته مستخدمی با تلاش‌های صورت گرفته، خسارت مگس میوه زیتون به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است.

وی، اصلاح و بازسازی باغ‌های زیتون موجود و توسعه باغ‌ها با ارقام سازگار و مناسب هر منطقه از برنامه‌های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی درعین‌حال از کشاورزان خواست که در اصلاح و بهسازی باغات مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه روغن‌زیتون موردنیاز کشور حدود 12 هزار تُن در سال است، تصریح کرد: نزدیک به پنج هزار و 300 تُن روغن‌زیتون از طریق تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

مستخدمی بابیان اینکه ما در تولید کنسرو زیتون به‌طور کامل خودکفا هستیم و نیازی به واردات نداریم، ادامه داد: تولید کنسرو زیتون بیش از نیاز داخلی است، ازاین‌رو هرسال بخشی از تولید داخل برای سال آینده ذخیره‌سازی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار