مدیرکل آموزش و پرورش استان:
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: 15 تا 20 درصد دانش آموزان استان با مشکلات رفتاری مختلف دست و پنجه نرم می کنند.
کد خبر: ۵۰۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 11 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سالار قاسمی عصر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در سال 92، 30 درصد دانش آموزان ما مشکلات رفتاری داشتند ولی با خدمات ارایه شده این رقم به 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.
وی، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری و دولت و از برنامه های مهم آموزش و پرورش استان ذکر کرد و گفت: از بین بردن تمام عوامل زمینه ساز آسیب های اجتماعی و روانی بسیار دشوار و گاه غیرممکن است اما مدرسه تنها جایگاهی به شمار می رود که اگر معلمان از انگیزه شغلی و مهارتهای حرفه ای بالایی برخوردار باشند قادرند بخش زیادی از نارسایی های جامعه و خانواده را جبران کنند و موجب کاهش شیوع آسیب های روانی و اجتماعی در دانش آموزان شوند.
قاسمی با بیان اینکه سلامت روان با کارایی فردی، خانوادگی، اجتماعی، در کنار پیشرفت های علمی و صنعتی گره خورده است، ادامه داد: افسردگی، خشونت،استرس، بزهکاری،ترک تحصیلی، کاهش انگیزه تحصیلی، اعتیاد، طلاق، سرقت، تجاوز، زورگیری، خودکشی،فرار از خانه و مدرسه، آسیب های فضای مجاز ی از پیامدهای آسیب دیدن سلامت روان کودکان و نوجوانان است.
وی در ادامه توانمندسازی دانش آموزان در مقابل آسیب های روانی اجتماعی افزایش نشاط، عزت نفس، خودکار آمدی و افزایش انگیزه شغلی و حرفه ای معلمان را از جمله اهداف برنامه پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی آموزش و پرورش برشمرد.
این مسئول همچنین خواستار تامین اعتبارات لازم برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه معلمان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان با اشاره به فعالیت 100هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در استان خواستار تامین اعتبار برای تجهیز کارگاه های این هنرستان ها شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار