مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
کمیته امداد استان قزوین سه هزار و 313 دانش آموز را تحت حمایت خود دارد.
کد خبر: ۵۰۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 10 October 2017
به گزارش  تابناک قزوین مجید مومنی در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد خدمت فراگیر به مددجویان است.
وی ادامه داد: بر این اساس تلاش می کنیم تا بستری را فراهم کنیم تا خانواده های تحت حمایت به تناسب نیازهای خود از خدمات امداد بهره مند شوند و در این میان خدمات فرهنگی اولویت دارد چراکه باید کاری کنیم که فقر در خانواده مددجو ماندگار نشود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: وقتی دانش آموز خانواده نیازمند با حمایت های مالی بتواند تحصیلی خود را ادامه داده و حتی در سطوح عالی به تحصیل بپردازد در نتیجه دیگر دچار فقر نمی شود و می تواند ضمن دستبابی به شغل مناسب در جامعه خدمات چشمگیری را به عموم مردم ارائه کند.
وی افزود: وقتی دانش آموز در خانواده مددجو تحصیلش را ادامه داد خانواده خود را نیز رشد می دهد و این رشد در بُعد فرهنگی و غیر فرهنگی موجب ارتقای وضیعت خانواده در ابعاد مختلف می شود.
مومنی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم فقر مالی به فقر فرهنگی تبدیل شده و خانواده را با چالش های مختلف مواجه کند و در این خصوص تکلیف همه دستگاه ها باید روشن شود.
وی اعلام کرد: در حال حاضر سه هزار و 313 دانش اموز در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که تلاش می کنیم خدمات مختلف فرهنگی به این دانش آموزان ارائه کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین به اقدامات فرهنگی کمیته امداد استان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در مجموع 6 هزار و 622 نفر به اردوهای مختلف اعزام شدند که این اردوها شامل؛ مشهد مقدس، قم، جمکران، حرم مطهر امام (ره)، عتبات عالیات و شیراز بوده است.
وی با اشاره به برنامه های مختلف کمیته امداد در حوزه فرهنگی اعلام کرد: سال گذشته 477 نفر از مددجویان به کربلا اعزام شدند که امروز نخستین کاروان مددجویان قزوینی تحت حمایت کمیته امداد عازم سفر عتبات عالیات، در قالب دو اتوبوس به کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین اعزام شدند.
مومنی این سفر زیارتی را یکی از شاخصه های سبک زندگی اسلامی دانست و تأکید کرد: اجرای برنامه های اردویی به مشهد مقدس و عتبات عالیات از محل منابع امداد و کمک خیران صورت می گیرد که در اردوی حاضر 120 نفر از دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفری معنوی و تفریحی با حضور در سرزمین خراسان رضوی ضمن زیارت امام هشتم شیعیان (ع) از سایر اماکن زیارتی و سیاحتی نیز دیدار خواهند داشت.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این اردوها توضیح داد: اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی با هدف تقویت روحیه معنوی آنان و ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ناب ارتباط با اهل بیت(ع) انجام می‌شود که تا کنون تاثیرات بسزایی در زندگی خانواده‌های تحت حمایت داشته است در واقع برگزاری اردوهای زیارتی علاوه بر ایجاد زمینه شکوفایی، رشد و تعالی خانواده های تحت حمایت ، این امکان را برای آنان  فراهم می کند تا در سایه این فضای معنوی با حفظ روحیه خود در بحران های زندگی اقدامات لازم را به درستی انجام دهند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده های مددجو از اهداف اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به عتبات عالیات است.
وی یادآورشد: برنامه کمیته امداد افزایش همه فعالیت های فرهنگی از جمله برنامه های اردویی است چراکه اجرای اردوهای مختلف به خصوص در سنین پائین تر، یکی از بسترهای مناسب برای اجرای کار فرهنگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار