استاندار قزوین:
استاندار قزوین با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه اساس صنعت علم است، گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید تقویت شود.
کد خبر: ۵۰۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 10 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از  ایسنا منطقه قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه اساس صنعت علم است، اگر علم وجود نداشته باشد صنعت هم وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه ضرورتاً یک ارتباط علمی است و اگر دانشگاه‌های داخل کشور با صنعت ارتباط نداشته باشند نیازهای علمی، فناوری و تکنولوژی را باید از خارج وارد کنیم.

زاهدی اضافه کرد: این ارتباط اگر به‌درستی برقرار شود هم دانشگاه با نیازهای صنعتی آشنا می‌شود و تولید علم می‌کند و هم بخش صنعت نیازهای خود را به بخش دانشگاه منتقل کرده و از این طریق مشکلات خودش را مرتفع می‌کند.

استاندار به اهمیت پژوهش اشاره و تصریح کرد: بحث پژوهش در این زمینه بسیار لازم و ضروری است، بسیاری از واحدهای صنعتی در کشور به دلیل فرسوده بودن تجهیزات و ماشین‌آلات با مشکل روبرو هستند که طبیعتاً دانشگاه می‌تواند با انجام مطالعه و پژوهش در این زمینه کمک کند.

وی افزود: نمی‌توان از دانشگاه فقط توقع داشت دانشجو تربیت کند بدون اینکه نقشی در بازار کار داشته باشد، باید مکانیزم داشته باشد که متناسب با بازار کار پیش برود.

استاندار تشریح کرد: محیط‌های علمی با فضای صنعتی و اقتصادی کشور آشنا باشند و رشته‌های تحصیلی و نحوه آموزش را به سمت بازار کار ببرند و بازار کار را تغذیه کنند.

زاهدی به وضعیت صنعت استان اشاره کرد و گفت: مشارکت در سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی اهمیت بالایی دارند و یکی از مشکلات موجود استان قزوین تأمین منابع آب است و باید به دنبال حل این مشکل هم باشیم و باید به سمت صنایع تبدیلی کشاورزی حرکت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار