مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶ هزار نفر از زنان روستایی استان قزوین آموزش های کشاورزی را فرا می گیرند.
کد خبر: ۵۰۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 10 October 2017

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، فاطمه خمسه در این باره اظهار داشت: با عقد تفاهم‌نامه بین این مدیریت و مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، ۶ هزار نفر از زنان روستایی تحت آموزش‌های توانمندسازی قرار می‌گیرند.

وی افزود: این آموزش‌ها بر اساس ابلاغیه ضوابط اجرایی برنامه آموزش زنان روستایی با موضوع آموزش‌های تخصصی کشاورزی در قالب دوره‌های مهارتی هفت روزه ویژه تسهیلگران، اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد، اعضای تعاونی‌ها و تولیدکنندگان زن روستایی شاغل در بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه برنامه آموزش زنان روستایی به عنوان یکی از اهداف آموزشی اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، مطرح کرد: این طرح در راستای ایجاد اشتغال روستایی و تقویت تولیدات کشاورزی از طرف دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت و اداره‌کل دفتر آموزش بهره‌برداران مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی طراحی و تدوین شده است.

خمسه خاطرنشان کرد: استان قزوین به عنوان یکی از پایلوت‌های هشت‌گانه کشور برای اجرای آموزش‌های ویژه توانمندسازی زنان روستایی در سال گذشته انتخاب و این آموزش‌ها در قالب ۵۶ دوره در راستای تولید محصول سالم ویژه محصولات انگور، پسته، سبزی و صیفی، گیاهان دارویی و حبوبات دیم در روستاها و شهرستان‌های تابعه استان اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح توانمندسازی و آموزش به ۶ هزار نفر از زنان روستایی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین از نیمه دوم مهر ماه سال جاری تا پایان دی ماه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار