مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: هیچ موسسه، نهاد و انجمن خیریه ای جز کمیته امداد اجازه حضور در مدارس را به منظور جمع آوری کمک برای نیازمندان و محرومان ندارد.
کد خبر: ۵۰۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 10 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا ، سالار قاسمی روز دوشنبه در نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد استان قزوین برنامه های تدارک دیده شده برای برگزاری جشن عاطفه ها و فرهنگ سازی انفاق و نیکوکاری را گامی برای کاهش محرومیت در جامعه عنوان کرد و افزود: کمیته امداد نهادی مانند سایر موسسه های خیریه نیست بلکه این نهاد خدمت رسان براساس دستور امام خمینی(ره) و براساس ضوابط اداری و شرعی فعالیت می کند.
وی ادامه داد: همین موضوع موجب شده تا در مدارس استان به هیچ وجه اجازه فعالیت انجمن، تشکل مردمی و موسسه خیریه ای برای جمع آوری کمک به نیازمندان را ندهیم و این موضوع را تنها به کمیته امداد اختصاص داده ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: فرایند جمع آوری کمک های مردمی در آموزش و پرورش نیز در یک فرایند تعاملی با کمیته امداد است، از این رو کمک های جمع آوری شده برای دانش آموزان نیازمند در همان مدرسه هزینه می شود.
قاسمی ادامه داد: حتی در مواردی که کمک های جمع آوری شده در مناطق برخوردار فاقد دانش اموز نیازمند باشد، کمک ها در سایر مدارس برای دانش اموزان نیازمند هزینه می شود از این رو فرایند همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش یک بستر سراسر خدمت به محرومان است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیز با قدردانی از همکاری آموزش و پرورش با این نهاد،گفت: کمیته امداد امام علاوه بر تکالیف قانونی بر اساس تعهدهای شرعی و دینی در هزینه کرد درآمدهای حاصل از مشارکت مردمی با دقت نظر نظارت دارد به طوری که حتی یک ریال از کمک های مردمی برای هزینه های کارکنان و سایر هزینه صرف نمی شود.
مجید مومنی ادامه داد: همه کمک های مردمی جمع آوری شده کمیته امداد در همان منطقه برای نیازمندان هزینه می شود و در نتیجه ریالی از کمک های مردمی در سایر مناطق و یا حتی خارج از استان هزینه نمی شود.
وی در پایان یادآورشد: سال گذشته یک هزار و 223 مدرسه در جشن عاطفه ها مشارکت داشتند که امیدواریم این مشارکت در بعد کمی و کیفی افزایش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار