کد خبر: ۵۰۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 09 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، بررسی موسسه "نیلسن" نشان می‌دهد فروش کتاب الکترونیک در انگلستان 4% در سال 2016 کاهش یافته است، دومین سال متوالی که فروش کتاب دیجیتال منقبض‌شده است.

 تعهد خوانندگان به کتاب‌های فیزیکی می‌تواند به بازار نشر آرامش بدهد، ارقام جدید نشان می‌دهد درحالیکه فروش کتاب الکترونیک در حال کاهش است، فروش کتاب چاپی در حال رشد می‌باشد که رهبری این تغییر توسط نسل جوان به‌پیش رانده می‌شود.

 بیش از 360 میلیون کتاب در سال 2016 فروش رفته است. این افزایش 2%، در سالی است که مصرف‌کنندگان، در بریتانیا 6% اضافه‌تر از سال قبل یعنی £100 میلیون پاوند، در کتاب چاپی و کتاب الکترونیک جمعاً بیشتر خریده‌اند، (با توجه به یافته‌ها، توسط گروه صنعت و تحقیقاتی Nielsen در کتاب سالانه‌شان و بررسی رفتار مصرف‌کننده). اطلاعات همچنین فروش 4 ٪ بیشتر در کتاب‌فروشیهای bricks-and-mortar در سراسر بریتانیا را نشان میدهد.

 درحالیکه فروش از طریق فروشگاه‌های کتاب، افزایش 7% در سال 2016 را نشان میدهد، فروش کتاب الکترونیک 4% کاهش را نشان میدهد. این دومین سال در یک‌روند متوالی است که فروش کتاب الکترونیک افت کرده است، و تنها دومین باری که فروش کتاب الکترونیک سالانه، افت کرده پس‌ازآنکه بررسی میزان فروش اختصاصی کتاب از یک دهه پیش آغاز شد.

 در سال 2015، انجمن ناشران دریافت که فروش محتوای دیجیتال از £563 میلیون پوند در سال 2014 به £554 میلیون پوند کاهش یافته بود، درحالیکه فروش کتاب‌های فیزیکی افزایش فروش 2.74 بیلیون پوند به 2.76 بیلیون پوند داشته است. کتاب‌فروشیها نیز نتیجه مشابهی پیدا کردند، در گزارش خود درباره پنج ناشر بزرگ عمومی تجاری در انگلستان (Penguin Random House، Hachette، هارپر کالینز، پان مک میلان و سایمون و چستر) کشف کردند که فروش کتاب الکترونیکی درمجموع 2.4% در سال 2015 افت داشته است.

این تغییر به یک انفجار در کتاب‌های رنگی بزرگ‌سالان بدل شده است در سالی با فروش بالای نسخه‌های داستانی (مثل "دختری در قطار" نوشته "پائولا هاوکینز"و "برو نگهبان را تنظیم کن"نوشته "هارپر لی"). "خوانندگان در کتاب فیزیکی لذتی میبرند که به‌خوبی به نسخه دیجیتال منتقل نمیشود،" مطابق گزارش انجمن ناشران.

 اما تحقیق سال 2016 موسسه نیلسن نشان‌دهنده افزایش درفروش نسخه چاپی کتب داستانی کودکان و ترجیح نسل‌های جوان به کتاب‌های فیزیکی در برابر خوانندگان الکترونیکی هست. یک بررسی در سال 2013 توسط آژانس پژوهشی جوانان "Voxburner" دریافت که 62 درصد از سنین 16 تا 24 ساله کتاب‌های چاپی را به کتب الکترونیک ترجیح میدهند. بیشترین دلیل این محبوبیت عبارت بود از: "من تمایل دارم که کتاب را در دستانم نگه‌دارم." درحالیکه "نیلسن" دریافت که 50 درصد از تمام فروش نسخ داستان‌ها در قالب کتاب الکترونیک بوده است، فقط 4 درصد از کتب داستان کودکان به‌صورت #دیجیتال فروش رفته است.

استیو بوهمی مدیر تحقیقات در موسسه پژوهش کتاب نیلسن انگلستان که اطلاعات ارائه‌شده را روز دوشنبه پیش از آغاز نمایشگاه کتاب امسال لندن بیان میکرد، گفت: جوانان از #کتاب به‌عنوان یک استراحت و فراغت از دستگاه‌های دیجیتال یا رسانه‌های اجتماعی استفاده میکنند. او گفت: "ما شاهد هستیم که کتاب به‌ویژه برای جوانانی که اين‌قدر مشغول دستگاه‌های دیجیتالی هستند، حکم یک فراغت و جدایی و استراحت را دارند ".

بوهمی گفت افت فروش کتاب‌های دیجیتال در سال 2017 هم ادامه دارد، با عدم توسعه جدید در فن‌آوری کتاب‌خوان‌های الکترونیکی. "یکی از چیزهایی که ما دیده‌ایم این است که وقتی موج فروش محصول چاپ به وجود میآید، اعتماد صنعت چاپ را افزایش میدهد. اگر ناشران با اعتمادبه‌نفس باشند، آن‌ها موفقیت‌های بزرگی میتوانند داشته باشند،"او گفت. "اگر ما چند سال همین داستان موفقیت را داشته باشیم، فروش نسخ چاپی همچنان بالا خواهد رفت."
 
//الف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار