استاندار قزوین خواستار شد
استاندار قزوین خواستار تعیین تکلیف چاه‌های آب در جهت احیای دشت قزوین شد و گفت: چاه‌های آب استان باید در جهت احیای دشت قزوین تعیین تکلیف شود و در این زمینه هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۵۰۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 09 October 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در شورای حفاظت از منابع آبی استان اظهار داشت: طبیعت رفتارهای متفاوتی دارد، به طور نمونه در یک سال شاهد بارندگی مطلوبی در استان و منطقه هستیم و در سال دیگر بارندگی بسیار کم است بنابراین با توجه به این موضوع برنامه‌ریزی‌ها باید منطبق با رفتار طبیعت و رصد آن صورت گیرد.

وی با تأکید بر اجرایی کردن مصوبات شورای حفاظت آب افزود: باید تلاش شود مصوبات قبلی این شورا اجرایی و در این راستا چرایی عدم اجرا مصوبات قبلی مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد.

استاندار قزوین به موضوع مجهز کردن چاه‌های آب به کنتورهای هوشمند اشاره کرد و گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های مجاز باید به ترتیب و با اولویت بیشترین مصرف‌کننده اقدام شود.

زاهدی تصریح کرد: افزایش سطح کشت بدون تعریف منابع آبی آن ممکن نیست بنابراین برای افزایش سطح کشت حتماً باید به سمت آبیاری نوین حرکت کنیم.

وی همچنین در خصوص قیمت آب بها عنوان کرد: بهای آب مصرفی باید با توجه به نوع مصرف‌کننده آن اعمال شود و در این راستا تفکیک مصرف‌کنندگان در تعیین قیمت آب بسیار حائز اهمیت است.

استاندار قزوین به موضوع مرمت و تعمیر کانال‌های آبیاری اشاره کرد و گفت: باید اقدامات لازم برای مرمت و تعمیر کانال‌های آبیاری صورت گیرد تا از این طریق بتوان از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

زاهدی بر به روزرسانی آمار و ارقام در حوزه آب استان اشاره و مطرح کرد: آمارها و ارقام به روز باشد تا بتوان تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری گرفت.

وی با اشاره به تعیین تکلیف چاه‌های آب استان قزوین ادامه داد: چاه‌های آب استان باید در جهت احیای دشت قزوین تعیین تکلیف شود و در این زمینه هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: ما نباید برای امروز قزوین تصمیم بگیریم بلکه باید برای آینده فرزندان و نسل‌های بعدی تصمیم گرفته و فقط به فکر شرایط حال حاضر نباشیم.

زاهدی یادآور شد: قزوین یکی از امیدهای کشاورزی کشور است و در این راستا باید مسؤولان را نسبت به مشکلات استان و شرایط آن در آینده حساس کرد.

گفتنی است، براساس آخرین گزارش‌های دریافتی بحران کم‌آبی به شکل جدی دشت‌های قزوین را در معرض تهدید قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار