مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال 95 از منابع داخلی کمیته امداد سه هزار و 727 وام قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۰۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 07 October 2017
مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان در گفتگو با تابناک قزوین کمیته امداد را نهادی برآمده از متن انقلاب معرفی کرد و گفت: خدمت به محرومان دغدغه ای است که در کمیته امداد امام خمینی (ره) برجسته تر از دیگر دستگاه ها و نهادهاست.
وی ادامه داد: کسانی که به کمیته امداد مراجعه می کنند با سه مشکل عمده مواجه هستند که اگر این سه مشکل بیکاری، مسکن و درمان آنها حل شود، بستر زندگی به دور از فقر برایشان فراهم می شود.
وی در تشریح اقدامات ارائه شده در سال 95 عنوان کرد: ارائه خدمات درمانی به 14 هزار و 906 مددجو به ارزش پنج میلیارد و 489 میلیون تومان و توزیع سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال به ارزش 953 میلیون و 468 هزار تومان از جمله اقدامات انجام شده در حوزه بهداشتی و درمانی است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: با تلاش های انجام شده و برای ایجاد بستر مناسب زندگی خانواده های بی سرپرست، برقراری خدمات تأمین اجتماعی شش هزار و 431 خانوار در مناطق روستایی و عشایری انجام شده است.
وی با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان یکی از رویکردهای مورد توجه در کمیته امداد گفت: خانواده ای که درآمد داشته باشد دیگر نیازی به کمک دیگران ندارد از این رو سال گذشته 47 میلیارد و 236 میلیون تومان وام اشتغال زایی به سه هزار و 490 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شد همچنین 451 نفر از مددجویان فاقد شغل از طریق مراکز کاریابی در سطح مراکز تولیدی و خدماتی استان مشغول بکار شدند.
مومنی اعلام کرد: یکی از مشکلات مددجویان در ایجاد اشتغال نداشتن مهارت و توان تخصصی برای کار است که برای رفع این مشکل به چهار هزار و 966 نفر آموزش مهارت آموزی در رشته های مختلف انجام شده است البته کمیته امداد امام (ره) این آمادگی را دارد تا برای کارفرمایان در رشته های مورد تقاضا، مددجویان را آموزش دهد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کلیدی مددجویان مسکن است که در این زمینه 661 مورد خدمات خرید و احداث و تعمیرات کلی و جزئی مسکن به مبلغ پنج میلیارد و 568 میلیون تومان به مددجویان ارائه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یکی دیگر از خدمات کمیته امداد امام (ره) را رفع سایر مشکلات مددجویان تحت حمایت دانست و بیان کرد: علاوه بر مشکلات ذکر شده ممکن است برخی از خانوارها با تنگناهای خاصی روبرو باشند که برای رفع مشکلاتی از این دست پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در دستور کار است که سال گذشته سه هزار و 727 نفر از مددجویان چهار میلیارد و 628 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
وی یکی دیگر از حوزه های مهم کمک به مددجویان را در زمینه ازدواج دانست و توضیح داد: کمک به هزینه ازدواج در قالب هدیه ازدواج پسران و جهیزیه دختران مددجوی تحت حمایت مورد پیگیری قرار می گیرد که طی سال 95 مبلغ دو میلیارد و 37 میلیون تومان به هزار و 243 فرزند مددجو پرداخت شده است.
مومنی یادآورشد: انتظار ما از مسئولان دستگاه های مختلف این است که در زمینه کمک به نیازمندان نگاه تکلیفی و شرعی داشته باشند و با کمیته امداد امام (ره) مشارکت بیشتری داشته باشند چراکه خدمت به نیازمندان تنها با منابع امداد کامل نمی شود بلکه مشارکت مردمی یک اصل اساسی در این حرکت است و از طرفی نگاه انسانی و دینی ما را به خدمت بیشتر به محرومان ترغیب می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار