در سال جاری انجام شد؛
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین از سکونت 25 درصد مردم استان قزوین در روستاهای این استان خبر داد .
کد خبر: ۵۰۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 05 October 2017
به گزارش تابناک از قزوین، کریم حبیبی انبوهی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به جمعیت روستایی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به آخرین سرشماری صورت گرفته در استان قزوین، 321 هزار و 610 نفر جمعیت روستایی استان قزوین را تشکیل می دهند.
وی افزود: هم اکنون 530 روستا در استان قزوین دهیار دارند که تلاش داریم با تشمیل دهیاری در 109 روستای دیگر استان قزوین، تعداد روستاهای دارای دهیاری را به 639 روستا برسانیم.
حبیبی تعداد آبادی های استان قزوین را  یک هزار و 127 آبادی دانست و عنوان کرد: تنها 878 آبادی دارای سکنه هستند .
وی ادامه داد: تمام اعتباری که تا سال 92 در بین دهیاری های استان قزوین تقسیم شده است 950 میلیارد ریال بوده است این در حالی است که در4 سال اخیر این رقم به 2 هزار و 120 میلیارد ریال افزایش یافته است.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به اینکه از آغاز به کار دهیاری ها در استان قزوین تا سال 92 و قبل از انتخاب دولت یازدهم 2 هزار و 13 پروژه در روستاهای استان قزوین افتتاح شده است، اضافه کرد: در طی دولت یازدهم و تا به امروز 2 هزار 779 پروژه افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه محل اصلی تامین بودجه شهرداری ها از محل مالیات ارزش افزوده است، ادامه داد: از ابتدای سال تا به امروز 330 میلیارد ریال از این محل به دهیاری های استان تزریق شده است.
حبیبی انبوهی از واگذاری 15 خودروی مکانیزه جمع آوری پسماند در هفته روستا و عشایر خبر داد و گفت: این خودروها از محل اعتبارات شرکت تعاونی دهیاری ها و شهرداری های استان قزوین تهیه شده است.
وی از راه اندازی شورای عشایر استان قزوین نیز خبر داد و گفت: در آخرین سرشماری استان قزوین 2 هزار و 200 عشایر زندگی میکنند که نیاز به خدمت رسانی دارند.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در پایان از سخنرانی حدیثه باقری دهیار روستای زناسوج در 15 مهر در چهارمین سال همایش ملی روز روستا که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود خبر داد و یادآور شد: : برگزاری همایش های روز روستا در بخش ها و روستاهای استان،بازدید مدیران از روستاها، تجلیل از تلاشگران و فعالان عرصه های اقتصادی،سیاسی،اجتماعی،فرهنگی وهنری روستاها،افتتاح و آغاز عملیات پروژه های روستایی و برگزاری نمایشگاه های محصولات استانی و نمایشگاه های مصنوعات دستی،فرهنگی و هنری از مهم ترین برنامه های هفته روستا است.

برچسب ها: تابناک قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار