اداره کل هواشناسی قزوین با صدور اطلاعیه ای از کاهش 8 تا 12 درجه ای هوای قزوین در روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 04 October 2017
به گزارش تابناک قزوین با کاهش دما در سراسر کشور ، اداره کل هواشناسی استان قزوین نیز با صدور بیانیه ای ضمن اعلام کاهش 8 تا 12 درجه ای هوا در استان قزوین از بارش باران دربرخی مناطق این استان خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی از روز جاری تا ظهر پنجشنبه با تقویت زبانه های پر فشار شمالی و همراهی آن با گذر سامانه بارشی؛ در بعضی ساعات بارش باران گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید و مه گرفتگی ارتفاعات همچنین احتمال بارش برف در قله های کوه های مرتفع استان پیش بینی می شود.
همچنین با توجه به فصل پائیز و مساعد بودن سامانه بارشی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب،بارش ها به صورت رگباری می باشد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و همچنین به دلیل وجود سرعت وزش بادهای لحظه ای شدید، احتمال خسارت به تاسیسات نیز وجود دارد.
هواشناسی استان قزوین در این اطلاعیه توصیه کرده است تمام کشاورزان و دامداران نسبت به تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها ،دامداری ها و مرغداری ها اهتمام جدی تری برای پیشگیری از خسارات داشته باشند و همچنین برداشت محصولات زراعی سبزی و صیفی بویژه گوچه فرنگی را با توجه به افت دما شتاب بخشند.
آوج با 5 درجه سلسیوس خنک ترین و آبیک و قزوین با 26 درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان قزوین در 24 ساعت گذشته بوده اند.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار