فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین با بیان اینکه اثرگذاری ایران در منطقه برگرفته از فرهنگ عاشورا است، عنوان کرد: دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا بود.
کد خبر: ۵۰۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 28 September 2017
به گزارش تابناک قزوین، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین، در مراسم گرامیداشت فرماندهان عالی رتبه شهید دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا و رزمندگان ما با تاسی از فرهنگ عاشورا نام خود را در تاریخ ثبت کردند، اظهار کرد: دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا بود.
وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی نیز با تاسی به همین فرهنگ غنی توانسته در منطقه و جهان تاثیر گذار باشد، افزود: پس از حصر آبادان، حضرت امام خمینی(س) به عنوان رهبری بصیر، آگاه و آینده‌نگر فرمان دادند که باید این حصر شکسته شود و همین دستور امام، باعث شد که این عملیات شکل گرفته و نقطه عطفی در بین عملیات‌ها شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین افزود: امروز مفتخریم که یک برگ زرین در تاریخ معاصر ما به عنوان دفاع مقدس رقم خورده که اقدامات آن دوره می‌تواند، الگوی مناسبی برای جوانان ما باشد.
وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان باشیم و مانند آنها در این راه ثابت قدم و استوار بمانیم.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، گفت: اگر نبود تلاش‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان، معلوم نبود امروز وضعیت کشور ما چگونه بود.
وی افزود: فرهنگ عاشورایی پس از این همه سال با تمامی تلاش‌هایی که دشمنان انجام دادند، زنده و پویا مانده است و اثرات آن را در جامعه می‌بینیم که نمونه‌ بارز آن دوران دفاع مقدس است.
نعمت‌الهی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان ما با همین فرهنگ توانستند جلوی دشمنان بایستند و پایداری کنند، گفت: عشق کربلا و امام حسین(ع) رزمندگان را روی پای خود نگه داشت و این باورهای اعتقادی بود که دفاع مقدس را به خوبی اداره کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: دشمنان از محتوا و حقیقت عاشورا که مکتبی انسان‌ساز است می‌ترسند و برای نابودی آن هر روز فتنه‌ای جدید، در منطقه ایجاد می‌کنند اما فرهنگ عاشورا، شهدا را پرورش داده تا با این فتنه‌ها مقابله کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار