مدیرکل اوقاف قزوین خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به نیت برای سیدالشهدا در استان گفت: 357 موقوفه تعزیه‌داری با هفت هزار و 313، 219 موقوفه روضه‌خوانی با سه هزار و 794 رقبه و 90 موقوفه اطعام با چهار هزار و 773 رقبه وجود دارد.
کد خبر: ۵۰۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 27 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در کشور عراق چهار پایگاه وجود دارد و به زائران خدمات لازم را ارائه می‌دهد که یکی از این پایگاه‌ها، پایگاه استان قزوین در شهر مسیب عراق و در جوار دوطفلان مسلم(ع) قرار دارد که این نشان از اهتمام مردم استان در پیگیری و بازسازی عتبات مقدسه است.

وی با اشاره به حوزه ترانزیتی برای حمل موادغذایی و دیگر اقلام افزود: بیشتر خدمات در این بخش به صورت رایگان صورت می‌گیرد و همچنین تهیه سردخانه و دستگاه نانوایی و بخشی دیگر هم باید خریداری شود که 200 میلیون تومان اعتبار نیاز بوده و بخشی از سوی خیران و موقوفات غیرمتصرفی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه سه نیت تعزیه‌داری، روضه خوانی و اطعام در حوزه سیدالشهدا به ثبت رسیده است، گفت: 357 موقوفه مربوط به تعزیه‌داری با هفت هزار و 313، 219 موقوفه روضه‌خوانی با سه هزار و 794 رقبه و 90 موقوفه اطعام با چهار هزار و 773 رقبه است.

عادل تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی ویژه برنامه اوقاف در راستای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و خانواده‌هایی که مشمول این طرح هستند، یک هزار و 100 بسته لوازم‌التحریر شامل کیف، دفتر و ملزومات تحصیلی با ارزش ریالی 50 تا 100 هزار تومان بود که در مجموع 50 میلیون تومان از محل متصرفی و غیرمتصرفی در شهرستان‌ها و استان هزینه شد.

این مسؤول توضیح داد: این طرح با همکاری و هماهنگی کمیته امداد، معتمدان محل و اداره‌کل آموزش و پرورش صورت گرفت که این افراد شناسایی و در بین نیازمندان روستاها و شهرستان‌های محروم توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مطرح کرد: احیای رقبات از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه و بخشی از درآمد آن برای بازسازی و نگهداری است.

عادل به بهسازی اطراف امامزاده حسین(ع) شهر قزوین اشاره کرد و افزود: پلاک‌های اطراف این حرم تملک شده و برای تملک پلاک‌های دیگر نیاز به تأمین اعتبار است که با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان، شهرداری قزوین و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، 20 میلیارد تومان تملکات صورت گرفته و در مجموع 60 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی اضافه کرد: فاز نخست این طرح در ضلع شرقی امامزاده حسین(ع) اجرا شده که قرارداد آن منعقد و آغاز شده است و تملکات آن در کمیسیون ماده پنج تأیید و یک و نیم هکتار در طرح جامع قرار گرفته است؛ بقعه امامزاده حسین(ع) برای مسافران و زائران ساماندهی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به عزاداری‌های ماه محرم ادامه داد: طبق روایات و در کتاب شریف المراقبات، تألیف عالم ربانی و عارف گرانقدر مرحوم آیت‌الله میرزا جواد آقاملکی‌تبریزی توصیه شده است که عزاداری باید در ملأ عام صورت گیرد و در دهه نخست محرم عزاداری جلوه ویژه‌ای به خود گیرد.

عادل عناون کرد: اصحاب رسانه، صاحبان تریبون، علما و غیره باید برای تبیین فرهنگ وقف و بصیرت عاشورایی در جامعه تلاش کرده و فرهنگ عاشورا و اهداف آن را برای مردم تبیین کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار