مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال 230 هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع استان برداشت شود.
کد خبر: ۴۹۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 19 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،شهریار قاسمی ، اظهار کرد: امسال 21 هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته است.

قاسمی متوسط عملکرد ذرت دانه‌ای در مزارع استان را بیش از 10 تن در هکتار عنوان کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت ذرت دانه‌ای از مزارع  مناطق سرد و معتدل استان کرمانشاه از هفته گذشته، اظهار کرد: برداشت ذرت در این مناطق تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.

 به گفته قاسمی برداشت ذرت دانه‌ای در مزارع مناطق گرمسیر استان از اواسط آبان ماه آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه فزود: تاکنون کار برداشت ذرت دانه‌ای در سطح 1500 هکتار از اراضی زراعی استان انجام شده است.

قاسمی با بیان اینکه 10 ایستگاه فعال در سطح استان کار جمع آوری ذرت از ذرت‌کاران استان را بر عهده دارند، اضافه کرد: همزمان با آغاز برداشت ذرت دانه‌ای کار جمع آوری و عرضه آن در بورس آغاز شده است.

قاسمی با بیان اینکه ذرت دانه‌ای با قیمت تضمینی در بورس عرضه می‌شود، اذعان کرد: امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم ذرت دانه‌ای 1065 تومان است.

به گفته قاسمی جمع آوری ذرت دانه‌ای از طریق پشتیبانی امور دام انجام می شود و پس از عرضه در بورس بهای آن به حساب کشاورزان واریز و مابتفاوت آن هم بعدا توسط دولت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.








منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار