دیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: رونق صنعت گردشگری نیازمند استفاده از روشهای نوین و نیروهای کارآمد، ماهر و توانمند در این عرصه اقتصادی است.
کد خبر: ۴۹۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 18 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، در آستانه روز گردشگری در مراسمی با حضور معاون استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین از فعالان صنعت گردشگری در استان قزوین تجلیل شد.

جواد حضرتی در مراسمی که یکشنبه شب در یکی از مجتمع های گردشگری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در حال حاضر سالانه یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون نفر از مردم جهان مسافرت می کنند که این آمار در سال ۲۰۳۰ به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون نفر خواهد رسید و گردش مالی ناشی از این فعالیتهابا رقم  ۱.۵ تریلیون دلار قابل توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآورشد: گردشگری از پردرآمدترین صنایع دنیا در شرایط کنونی است وباافزایش تاسیسات گردشگری در کشورمان در سالهای اخیر شاهد تغییر رویکرد مسئولان به این صنعت مهم هستیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شاهد افزایش احداث هتل ها، مراکز اقامتی و بوم گردی و دفاتر خدمات مسافرتی در کشور هستیم و باید با افتخار و اتکا به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در میهمان نوازی و بزرگان زیادی که در این زمینه داریم بتوانیم از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

حضرتی گفت: در قزوین در کنار مسجد جامع، نوان خانه ای بوده تا اگر میهمانی وارد شهر میشد بتواند اقامت و استراحت کند و امروز نیز این فرصت و ظرفیت وجود دارد تا صنعت گردشگری در استان رونق گیرد.

صنعت گردشگری نیازمند منابع انسانی پرتوان است

وی اظهارداشت:آداب میهمان نوازی باید روز آمد شود و با آموزش های تخصصی افراد شاغل در این عرصه توانا شده و بتوانند از این فرصت بخوبی استفاده کنند.

حضرتی گفت: صنعت گردشگری بسیار ظریف و حساس است و گاهی بی توجهی به یک مسافر و یا گردشگر میتواند اقتصاد فعالان این بخش را دچار بحران کند لذا حتی یک نفر هم می تواند سرنوشت یک هتل، مرکز اقامتی و یا مجتمع بین راهی را تغییر دهد.

وی اضافه کرد:پیامدهای کارهای ما در گردشگری بسرعت منتقل می شود و اگر یک هتل نتواند سرویس مناسبی در یک مقطع ارائه کند بسرعت این موضوع به سایرین منتقل شده و دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآورشد: برای بقای اقتصادی در گردشگری باید نیروهای فعال آن توانمند و کارآمد باشند و نگذراند حتی یک نفر ناراضی شود.

وی بیان کرد: بعد از حوادثی که در کشور مصر رخ داد امروز دیگر این کشور از نقشه مقصد گردشگری جهان خارج شده و دیگر کسی رغبت نمی کند به مصر سفر کند و صنعت گردشگری در آن رو به افول است.

حضرتی تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم صنعت گردشگری در کشور رونق بگیرد باید منابع انسانی و فعالان ما با آداب و مهارت های این صنعت آشنا شوند و ابزارهای روز آمد را بکار گیریم تا از فرآیند اقتصادی آن نیز بهره مند شویم.

وی اظهارداشت: حتی ماه محرم فرصتی برای صنعت گردشگری است تا بتوانیم لایه های پنهان ظرفیت های این رویداد را برای دیگران معرفی کنیم.

در این مراسم از پیش کسوتان و فعالان عرصه صنعت گردشگری در استان قزوین و نیز خبرگزاری مهر به عنوان رسانه فعال در این حوزه تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار