معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ترویج برنامه های دینی و مذهبی امسال ۱۲۰۰ روحانی و مبلغ مذهبی به شهرها و روستاهای استان قزوین اعزام می شوند.
کد خبر: ۴۹۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 18 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری در استانه ماه محرم در گفتگو با خبرنگار مهر، برنامه های تبلیغات اسلامی برای اعزام روحانی و مبلغ به شهرها و روستاها و برگزاری همایش های ویژه دست اندرکاران برنامه های ماه محرم را تشریح کرد.

وی اظهارداشت: برنامه های تبلیغات اسلامی استان قزوین در سه بخش هیئت های مذهبی، مداحان و مداحان و شبکه های تبلیغی پیش بینی شده و اجرا می شود.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: همایش طلایه داران تبلیغ روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح با حضور ائمه جمعه و جماعات و مبلغان و مبلغات دینی و نیز روحانیون استان در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: در این همایش آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سخنرانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در این همایش بیش از ۳۵ عنوان توصیه و رهنمودهای دینی توسط سخنرانان به شرکت کنندگان ارائه می شود تا در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: همچنین همایش هیئت های مذهبی استان با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، شهرداری، پاتش نشانی و سایر نهادهای ذیربط از دیگر برنامه هایی است که در ماه محرم برگزار می شود.

نظری گفت: سومین همایش ویژه مداحان استان قزوین که در شهرستانها نیز برگزار می شود و مسائل مهمی چون دوری از خرافات، محتوای غلط، سبک های نامناسب برای شرکت کنندگان بیان می شود.

وی بیان کرد: شورای هیئت های مذهبی استان امشب و همایش مداحان فردا شب بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین اظهارداشت: تشکیل ستاد محرم با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی برای تبیین برنامه های محرم از دیگر کارهایی است که به مناسبت ماه محرم انجام شده است.

وی گفت: ستاد ساماندهی شئونات ماه محرم با محوریت تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه ها سازمان در ایام محرم است.

اعزام ۱۲۰۰ روحانی به شهرها و روستاهای استان قزوین

حجت الاسلام نظری در ادامه در خصوص اعزام مبلغ در ماه محرم نیز گفت: امسال سهمیه استان تعداد ۹۰۰ روحانی و مبلغ است اما با برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم ۱۲۰۰ روحانی، مبلغ و مبلغه به شهرها، روستاها، بخش ها، حسینیه ها، تکایا، هیئت های مذهبی و مساجد استان اعزام شوند و کار تبلیغ در این ایام را بر عهده بگیرند.

تجمع بزرگ تاسوعا در قزوین

وی در خصوص برنامه های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هم اظهارداشت: همانند سالهای گذشته اجتماع بزرگ عزاداران در روز تاسوعای حسینی ساعت ۹ صبح در خیابان شهدای قزوین برگزار می شود.

نظری اضافه کرد: در روز عاشورا نیز مراسم اقامه نماز باشکوه روز عاشورا در خیابان شهدا با حضور گسترده عزاداران حسینی اقامه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار