نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: امام حسین(ع) فلسفه و هدف قیام خود را «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کرده است.
کد خبر: ۴۹۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 18 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) فلسفه و هدف قیام خود را «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کرده است و ما نیز وظیفه داریم توجه جدی به جایگاه این فریضه دینی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید در عرصه «امر به معروف و نهی از منکر» سرگرم برنامه‌هایی شویم که اولویت چندم هستند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فاصله برداشت‌های امروز از «امر به معروف و نهی از منکر» با آنچه که حقیقتاً باید وجود داشته باشد، کاهش یابد.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه باید در عرصه «امر به معروف و نهی از منکر»، «اولویت‌بندی» داشته باشیم، بیان کرد: اگر اولویت‌بندی در این عرصه وجود نداشته باشد، مسائل مهمی که باید در دستور کار قرار گیرند، کوچک شمرده شده و از دستور کار خارج می‌شوند.

عابدینی «وحدت» و «هم‌افزایی» میان «اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر» را لازمه موفقیت در این عرصه مهم دینی دانست و تأکید کرد: هر چه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر «حرکت جمعی» را بیشتر در دستور کار قرار دهند و «هم‌افزایی» داشته باشند، نتایج ملموس‌تری در این عرصه به دست می‌آید.

وی «مبارزه با مفاسد کلان» را یکی از رسالت‌های جدی فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال تأکید می‌کند اگر بخواهیم جامعه‌ای را به هلاکت برسانیم به رفاه‌طلبان و زیاده‌خواهان فرمانِ فسق و فجور می‌دهیم؛ بنابراین نباید کار به جایی برسد که شامل این فرمان الهی شویم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین یادآور شد: «ربا»، «زمین‌خواری»، «رشوه»، «دنیاپرستی» و «رفاه‌طلبی» از دیگر مصادیق منکر هستند که پیامدهایی نظیر «بیکاری»، «طلاق» و معضلات اجتماعی بسیاری را به همراه دارد.

عابدینی «استحکام نظام دینی» را یکی از معروف‌های مهم دانست و اضافه کرد: «پویا نگهداشتن مساجد» و «اقامه نماز» فرصت‌های عظیمی را فراهم می‌آورند و موجب استحکام نظام دینی می‌شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر به جنایات اخیر در میانمار اشاره و ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان روهینگیا عنوان کرد: ما نیز نسبت به فجایعی که در میانمار رخ می‌دهد مسؤولیت داریم و نباید در این امر کوتاهی کنیم.

در ابتدای این دیدار عباس کاظمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با ایام محرم و هفته دفاع مقدس متقارن شده است و این تقارن فرصتی را فراهم آورده تا بسیاری از برنامه‌ها رویکرد امر به معروفی داشته باشد.

وی نقش شهرداری، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های متولی امر را در اجرای برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم و ضروری دانست و گفت: از مسؤولان تقاضا داریم تا با هماهنگی کامل با زیرمجموعه‌های خود، مشارکتی حداکثری در اجرای برنامه‌های هفته احیای امر به معروف داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار