در اواخر دهه 70 خبر مهاجرت جوانان روستایی به شهرها، بسیجیان دانشجو را واداشت تا برای جلوگیری از خالی ماندن روستاها، هجرت کنند و در این میان جهاد سازندگی بی‌ادعا و مخلص دیگری به راه انداختند.
کد خبر: ۴۹۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 18 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس استان قزوین، گروه فرهنگی، درست در روزهایی که مهاجرت از روستا به شهر داشت کم کم به یک معضل بزرگ اجتماعی و فرهنگی تبدیل می‌شد، جوانانی از جنس تیر و ترکش و سنگر دست به کار شدند تا امید را دوباره به روستاها ببرند، تا جوانان روستایی را دلگرم به آینده کرده و بگویند که جهاد هنوز تمام نشده است و همچنان ادامه دارد.

در اواخر دهه 70 بود که خبرهای مهاجرت جوانان روستایی به شهرها، بسیجیان دانشجو را واداشت تا برای جلوگیری از خالی ماندن روستاها، هجرت کنند و در این میان جهاد سازندگی بی‌ادعا و مخلص دیگری به راه انداختند.

روزهای اول برایشان کمی سخت گذشت،کدخداها و دهیارها نه تنها جهادگران را کمک نمی‌کردند، بلکه سنگ‌اندازی هم می کردند، رفته‌رفته انس و الفت میان جهادگران و مردم و عملکرد شگرف آنان مسؤولان را پای کار آورد تا آن‌ها هم در طرح محرومیت‌زدایی از محرومان سهمی داشته باشند.

و حالا با گذشت قریب به دو دهه از آغاز به‌کار جهادگران هجرت کرده، اردوهای جهادی به روزنه امید روستاییان برای حل مشکلات آبرسانی، عمران و سازندگی، فرهنگی و اشتغالزایی تبدیل شده است.

اردوهای جهادی، امروز نه تنها سازندگی را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده بلکه کادرسازی نیروهای انقلاب را هم عهده‌دار شده است.

اگر امروز اقتدار در چشمان محسن حججی موج می‌زند، بی‌شک به برکت حضور در عرصه‌های جهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و چه بسیار حججی‌ها که همین حالا در مناطق محروم کشور برای ساخت جامعه‌ای در تراز انقلاب اسلامی در حال خودسازی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار