مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای سامانه جدید فیلتراسیون مناسب درآبیاری تحت فشار، افزایش تولید 4 هزار تنی آبزی‌پروری در استان را به دنبال دارد.
کد خبر: ۴۹۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 18 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، ایرج رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: یکی از منابع آبی مهم به منظور آبزی‌پروری‌، چاه‌های آب کشاورزی است که باتوجه به وضعیت بحران آب در کشور روند تجهیز شدن مزارع کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری با رشد خوبی در حال گسترش بوده و یکی از سیاست‌های کشور برای کنترل بحران آب است.

وی افزود: در منابع آبی که سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای وجود دارد در صورتی که طرح فعالیت آبزی‌پروری در آن لحاظ شود، می‌تواند سبب بروز مشکلات گرفتگی قطره‌چکان‌ها و اختلال در سیستم آبیاری شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اجرای طرح فیلتراسیون در سیستم آبیاری تحت فشار در آبزی‌پروری اشاره کرد و گفت: استفاده از سامانه‌های جدید فیلتراسیون مناسب در سیستم آبیاری تحت فشار می‌تواند موجب افزایش تولید آبزی‌پروری تا بیش از چهار هزار تن و همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی به میزان بیش از 20 درصد نسبت به شرایط موجود شود.

این مسؤول افزایش درآمد خانوار روستایی، ایجاد اشتغال،کاهش هزینه‌های مربوط به استفاده از کودها و ریزمغذی‌ها، افزایش فرهنگ مصرف ماهی به عنوان ماهی غذای سلامت و تأمین بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه و هزینه سرمایه‌گذاری ثابت کمتری نسبت به مزارع منفرد را از دیگر مزایای اجرای طرح مذکور برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار