رئیس پلیس راه استان از اوج گرفتن سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهریور، ماه تصادفات خانوادگی است، رانندگان باید امنیت سفر خود و دیگر هموطنان را با رعایت قوانین رانندگی، تأمین کنند.
کد خبر: ۴۹۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 16 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد حیدری" در این زمینه گفت: با نزدیک شدن به پایان تعطیلات تابستانی و آغاز اعتدال پاییزی طبیعت، سفرهای تفریحی و زیارتی مردم به اوج خود رسیده و راه های استان کرمانشاه هم پذیرای سفرهای درون استانی خواهدبود و هم پذیرای سفر هموطنان از سایر استان ها، لذا برقرای ایمنی این سفرها برای پلیس راه ماموریتی بسیار مهم تلقی می شود و در این راستا با تمام امکانات پای کار خواهیم بود.

وی ادامه داد: ویژگی بسیار مهم این مرحله سفرها بواسطه تعطیلی مدارس و مراکز علمی، سفرهای دسته جمعی و خانوادگی است و این بدان معناست که حوادث احتمالی نیز خانوادگی خواهد بود به همین دلیل بعد آموزش و نهادینه کردن فرهنگ خودایمنی در این دوره از تعطیلات تابستان پررنگ تر است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس راه استان در کنار فعال سازی 96 تیم کنترل محسوس و نامحسوس و گشت های ثابت و سیار، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، صدا و سیمای استان و سایر رسانه های مکتوب و آنلاین در تلاش است تا با انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی رانندگان و سرنشینان را با فرهنگ خودایمنی و خودمراقبتی در سفر آشنا کند، چراکه اعتقاد راسخ داریم اگر مردم بخواهند مقررات و نکات ایمنی را رعایت کنند، اصلی ترین قدم برداشته شده است.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: خط قرمز پلیس برای آن دسته از رانندگانی که مرتکب تخلف شده و جان دیگران را به واسطه سرعت و سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی به خطر می اندازند، بسیار جدی و غیرقابل چشم پوشی و اغماض است.

وی خطاب به رانندگان متذکر شد: شما مدیر سفر خانواده خود و دیگر هموطنان هستید و مسئولیت دارید، آنطور که از مبداء آنها را صحیح و سالم سوار کرده اید، در پایان سفر نیز آنان را به سلامت به مقصد رهنمون سازید.

رئیس پلیس راه استان خطاب به سرنشینان نیز گفت: شما هم می توانید با نظارت بر رفتارهای ترافیکی راننده و مواظبت از کودکان چه حین سفر و چه حین توقف به انجام یک سفر ایمن کمک کنید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار