معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین از آغاز جشن عاطفه ها با یکهزار و 987 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ 13 September 2017
به گزارش  تابناک به نقل از ایرنا، محمد صیادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری، این جشن در دو مرحله برگزار می شود، افزود: شعار امسال جشن عاطفه ها با عنوان مهر در انتظار همدلی با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نوعدوستی و ایجاد بستر کمک خیران به نیازمندان برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این جشن را جمع آوری کمک برای دانش آموزان نیازمند دانست و افزود: این برنامه دانش آموزان را با فرهنگ انفاق و کمک به همنوعان خود آشنا می کند و جشن عاطفه ها به رسم دیرینه هر سال به منظور تامین مایحتاج، پوشاک و نوشت‌افزار تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می شود تا هیچ دانش آموزی بدون وسایل تحصیل روانه مدرسه نشود.
صیادی ادامه داد: جشن عاطفه‌ها در شهریور و مهر ماه سال جاری با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت موجود اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بالقوه سطح جامعه، اشاعه فرهنگ نوع‌ دوستی، ترویج سنت حسنه انفاق، رفع نیاز دانش آموزان بی‌بضاعت و ایجاد فضای پرنشاط و مطلوب برای تأمین نیازهای تحصیلی فرزندان خانواده‌های نیازمند برگزار می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی این جشن به همت امدادگران کمیته امداد و همکاری صداوسیما، سازمان آموزش‌وپرورش و بسیج سازندگی انجام می شود، گفت: مرحله نخست برگزاری این جشن ملی با شعار 'مهر در انتظار همدلی' همزمان با شروع سال تحصیلی جدید به مدت دو روز از پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه سال جاری آغاز می شود که در نخستین روز پایگاه‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراکز شهرستان ها و میادین بزرگ شهرها میزبان مردم نیکوکار هستند.
وی افزود: در ادامه برگزاری این جشن ملی، پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) در میعادگاه‌های نماز جمعه استان پذیرای هدایای اقشار مختلف مردم بوده ودر مرحله دوم که برای روز ۱۹مهرماه برنامه ریزی شده است، دانش آموزان نیکوکار در سطح مدارس استان در این جشن مشارکت و به نیازمندان تحت حمایت کمک می کنند.
وی با اشاره به شعار هر مدرسه یک پایگاه در جشن عاطفه ها، اظهارکرد: یکی از اهدافی که در برگزاری جشن عاطفه ها دنبال می شود، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ انفاق و احسان است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه سال گذشته بیش از 9 میلیارد ریال کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها بین دانش آموزان نیازمند توزیع‌شده است، گفت: امسال علاوه برنامه ریزی لازم برای استقرار و فعالیت یک هزار و 987 پایگاه انجام شده است تا مردم نیکوکار در اقصی نقاط استان به سهولت کمک های خود را اهدا کنند.
سه هزار و 500 دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار