رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مقدمات توسعه بیمارستان قدس این شهر فراهم شده و به همین منظور یک فضای جدید در این بیمارستان احداث می شود.
کد خبر: ۴۹۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 13 September 2017
به گزارش تابناک قزوین دکتر منوچهر مهرام روز چهارشنبه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون به منظور افزایش فضای فیزیکی بیمارستان نقشه ها آماده و مکان ساخت فضای الحاقی مشخص شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمین بیمارستان، متعلق به هلال احمر است رازیزنی هایی در حال انجام است تا در ماه های آینده عملیات ساخت آن آغاز شود.
وی اظهار کرد: بیمارستان قدس از لحاظ فضای فیزیکی و تختخواب کمبودهای اساسی دارد و با توجه به اضافه شدن تخصصها و قسمتهای فوق تخصصی جدید در بخش کودکان این کمبود فضا بیشتر احساس می شود.
دکتر مهرام ادامه داد: امیدواریم با ساخت این فضای الحاقی در مدت 2 سال بتوانیم خدمات جدیدتر را با کیفیت بهتر به بیماران این بیمارستان ارائه دهیم.
وی گفت:هم اکنون ساخت فضای الحاقی بیمارستان شهید رجایی که تنها مرکز ترومای استان است با قوت و جدیت در حال انجام است و روند رو به رشدی دارد.
وی طرح بیمارستان 700 تختخوابی قزوین و بیمارستان 120 تختخوابی الوند را از دیگر برنامه ها عنوان کرد که با ساخت و تکمیل آنها حدود یک هزار تخت به میزان تخت های بیمارستانی قزوین افزوده خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت بیمارستان 32 تختخوابی شهدای آبیک نیز گفت: این بیمارستان که در زمان پایان کار دولت دهم ساخته و تحویل شده است فاقد استانداردهای لازم برای یک بیمارستان است که عجولانه و کارشناسی نشده ،افتتاح شده است.
دکتر مهرام با بیان اینکه استاندارد لازام برای یک بیمارستان حداقل 64 تختخواب است، گفت: بیمارستان شهدای آبیک در عمل حدود 26 تخت دارد و به منظور رفاه بیماران این شهرستان با صرف 20 میلیارد ریال هزینه ،اورژانس ، داروخانه و رادیولوژی و درمانگاه های تخصصی این بیمارستان با تعرفه دولتی راه اندازی شده اما اینها برای حل مشکلات این بیمارستان کافی نیست.
مهرام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ردیف اعتباری برای این بیمارستان در دولت دهم وجود داشته و دیگر اعتباری به اسم این بیمارستان تخصیص نمی‌یابد تنها راه حل برای توسعه آن را اختصاص منابع مالی برای ساخت یک فضای الحاقی 64 تختخوابی است و گرنه با 26 تخت این بیمارستان نمی‌توان خدمات درمانی بستری به مردم ارائه داد.
بیمارستان32 تختخوابی شهدا درشهرستان آبیک به علت مشکلات و نبود استانداردهای لازم بیمارستانی هم اکنون تنها در بخش های اورژانس، رادیولوژی و کلینیک های ویژه خدمات ارائه می کند.
هم اکنون در این شهرستان خدمات درمانی با تعرفه دولتی از طریق خرید خدمت از بیمارستان خصوصی ولیعصر(عج) انجام می شود.
استان قزوین دارای15بیمارستان دولتی، تامین اجتماعی،خصوصی و خیریه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار