مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با اجرا شدن طرح «سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی» در استان قزوین به فرزندان زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی کارت هویت داده می‌شود.
کد خبر: ۴۹۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 11 September 2017

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین،  مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، به فرزندان حاصل از این ازدواج کارت هویت داده می‌شود.

دکتر بابایی اظهار کرد: بر اساس قانون مدنی ایران، فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نمی‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند و فاقد هویت رسمی هستند.

وی افزود: در راستای هویت دار شدن این افراد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، لایحه‌ی هویت‌دار شدن فرزندان این افراد را به دولت ارائه داده است.
 بابایی یادآور شد: به این فرزندان کارت هویت داده می‌شود که بر اساس آن می‌توانند در مدرسه ثبت نام کنند و پس از مدتی دفترچه بیمه هم بگیرند اما در این مرحله تنها سرشماری انجام می‌شود.

وی با بیان این که سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در استان قزوین آغاز شده، گفت: این طرح شامل همسران یعنی مردان غیر ایرانی که تابع مقررات خود هستند، نمی‌شود و این طرح صرفاً برای فرزندان  آنان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: این سرشماری در کل کشور شروع شده است و در همین راستا برای تکمیل اطلاعات در قالب سرشماری از تمام بانوانی که همسر غیر ایرانی دارند، تقاضا می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به ارسال کد ملی خود به شماره 2000195 از طریق پیامک اقدام کنند تا در سامانه ثبت شود.

وی تأکید کرد: با تصویب لایحه حمایتی دولت از این پس برای فرزندان این قشر کارت هویت صادر و امکان تحصیل در مدارس برای آن ها فراهم می شود و حتی می‌توانند یارانه هم دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار