رییس بنیاد گندمکاران استان قزوین با تأکید بر مدیریت مصرف آب کشاورزی با بهینه سازی الگوی کشت گفت: شرکت تعاونی آببران به دنبال مطالبات و حقوق کشاورزان است.
کد خبر: ۴۹۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 11 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از  روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان قزوین، سید حسین تقوی با بیان اینکه شرکت تعاونی آببران قزوین حدود 30 هزار زیر مجموعه دارد، گفت: یک هزار نفر در این شرکت عضو اصلی هستند.
رییس بنیاد گندمکاران استان قزوین با بیان اینکه شرکت تعاونی آببران به دنبال مطالبات و حقوق کشاورزان است، اظهار کرد: نظارت بر توزیع آب، هدایت کشاورزان در مصرف بهینه آب و نگه داری کانال ها از وظایف اصلی این شرکت است.
این مسوول با تاکید بر اینکه راهکارهای بهینه سازی الگوی کشت به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای مدیریت مصرف آب کشاورزی است، گفت: تغییر الگوی کشت فعلی به الگوی کشت بهینه، موجب توانمندسازی اقتصادی کشاورزان و امکان بهبود عملکرد محصول در سطح می شود.
تقوی در ادامه افزود: کشت بهینه به طوری که محصولات مورد نیاز کشور را تامین کند منجر به تولید محصولات با مزیت اقتصادی بالاتر و مصرف آبی کمتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه کشاورزان باید راحت تر و آسان تر به آب دسترسی پیدا کنند، تصریح کرد: میزان تخصیص آب در سال های گذشته کاهش پیدا کرده بود که با همکاری مسوولان جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و شرکت تعاونی آببران این میزان افزایش یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار