از ابتدای امسال تاکنون،
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 28هزار کیلوگرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف در استان معدوم شده است.
کد خبر: ۴۹۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 10 September 2017
به گزارش تابناک قزوین سید بهمن نقیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان فرآورده خام دامی در جریان نظارت و بازدید کارشناسان و بازرسان و با نمونه گیری و آزمایش ،غیر قابل مصرف تشخیص و با حکم قضایی نسبت به معدوم سازی آن اقدام شده است.
وی اظهار داشت: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی در همه مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.
نقیبی با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه،خاطر نشان کرد: بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده های دامی و لبنی سالم تحقق می یابد.
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در ادامه یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین با توجه به نظارت های صورت گرفته هفت هزار و 273دست انواع آلایش دامی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف خارج و معدوم شده است.
نقیبی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت دامپزشکی سه میلیون و 469هزارو 113کیلوگرم گوشت قرمز سالم جهت مصرف روانه بازار مصرف شد.
وی در پایان افزود: در طی این مدت بر کشتار 12هزار و 355راس گاو ، 49هزارو 685راس گوسفند و بز و 151قطعه شترمرغ از سوی دامپزشکی نظارت شده است.
استان قزوین دارای سه کشتارگاه دام در شهرستان های بوئین زهرا،تاکستان و آبیک می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار