استاندار قزوین با اشاره به حمایت بانک ها از واحدهای تولیدی، گفت: امسال به یک هزار واحد صنعتی و کشاورزی در استان تسهیلات بانکی پرداخت می شود.
کد خبر: ۴۹۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 10 September 2017

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، فریدون همتی روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک سپه، افزود: سال گذشته با توجه به شرایط صنعتی و کشاورزی استان و از سوی دیگر وجود تحریم های اقتصادی و بین المللی، فشار سختی به واحدهای تولیدی وارد شد تا جایی که بخشی از تولید کشور را تحت تاثیر قرار داده و نگرانی هایی را نیز ایجاد کرد.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی دولت با تدوین سیاست ها و برنامه های حمایتی اقتصادی، به ویژه تهیه بسته های بانکی در قالب طرح بهین یاب ( درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت)توانست به شکل ویژه ای حوزه تولید و اشتغال را مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار دهد.
به گفته استاندار قزوین، سال گذشته در قالب طرح بهین یاب به یک هزار و 122 طرح تولیدی، 13 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شد که این طرح در گام نخست منجر به تثبیت اشتغال در استان شد.
وی اضافه کرد: اگر تسهیلات بانکی در سال گذشته به واحدهای تولیدی مشکل دار پرداخت نمی شد حدود 50 هزار نفر به آمار بیکاران استان افزوده می شد.
همتی، پرداخت تسهیلات بانکی را منجر به تثبیت تولید و اشتغال در سطح این استان دانست و افزود: طی سال گذشته 22 هزار فرصت شغلی در استان فراهم شد که 14 هزار نفر آن در حال حاضر دارای کد بیمه ای جدید هستند.
استاندار قزوین با بیان اینکه صادرات استان در سال 95 به 2 برابر سال های گذشته افزایش یافته، تاکید کرد: میزان صادرات استان از 300 میلیون دلار به 675 میلیون دلار افزایش یافته که این حجم از صادرات بیانگر نشاط و پویایی تولید در این منطقه است.
وی، حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب استان قزوین در سال گذشته را 401 میلیون دلار اعلام که 180 میلیون دلار آن عملیاتی شده و ادامه داد: در حال حاضر 500 واحد تولیدی نیمه تمام در این استان وجود دارد که تمرکز و محور تسهیلات بانکی در سال جاری پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت برای راه اندازی این واحدها خواهد بود.
استاندار قزوین یادآور شد: علاوه بر این، 500 واحد صنعتی، گردشگری و کشاورزی نیز در استان به سرمایه در گردش نیاز دارند که در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.
همتی با اشاره به اینکه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال به حمایت بانک ها نیازمندیم، گفت: انتظار داریم با توجه به روحیه جهادی که در مدیران بانک ها وجود دارد بیش از گذشته بتوانیم با حمایت آنها شاهد رونق واحدهای نیمه کاره در استان باشیم.
به گفته وی، بدون تردید با حمایت بانک ها می توان گام های اساسی را در راستای رونق تولید برداشت و در این حوزه، بانک سپه به شکل عملیاتی و همدلانه در تسریع و اجرای طرح های حوزه تولید همکاری نزدیک و مثبتی از خود نشان داده است.
در این نشست با پرداخت تسهیلات به منظور تسریع در اجرای طرح گازرسانی به مناطق روستایی و دور افتاده استان، پرداخت تسهیلات جهت تکمیل یک مجتمع گردشگری و آب درمانی در شهرستان آوج و نیز پرداخت تسهیلات ارزی برای تکمیل یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین از سوی بانک سپه اموافقت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار