استاندار قزوین در دیدار مدیرعامل بانک سپه کشور:
استاندار قزوین در دیدار مدیرعامل بانک سپه کشور اعلام کرد: امسال به هزار واحد تولیدی در استان تسهیلات پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 10 September 2017

به گزارش  تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، فریدون همتی در دیدار محمدکاظم چقازردی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه کشور که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به شرایط صنعتی و کشاورزی استان و از طرف دیگر درنتیجه تحریم‌های اقتصادی و بین‌المللی، فشار سختی به واحدهای تولیدی وارد شد به‌گونه‌ای که بخشی از تولید را تحت تأثیر قرار داده و موجبات نگرانی را فراهم کرده بود.

وی افزود: در چنین شرایطی دولت با تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی اقتصادی به‌ویژه تهیه بسته بانکی در قالب طرح بهین یاب توانست به شکل ویژه‌ای حوزه تولید و اشتغال را موردحمایت و پشتیبانی قرار دهد.

استاندار گفت: در سال گذشته در قالب طرح بهین یاب به 1122 طرح مبلغ 1350 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که این طرح در گام اول منجر به تثبیت اشتغال شد.

 وی افزود: اگر تسهیلات بانکی در سال گذشته به واحدهای تولیدی مشکل‌دار پرداخت نمی‌شد نزدیک به 50 هزار نفر در استان به آمار بیکاران افزوده می‌شد.

همتی ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات هم تولید و اشتغال در استان تثبیت شد و هم 22 هزار فرصت شغلی جدید فراهم شد که 14 هزار نفر از این نیروی کار دارای کد بیمه‌ای جدید هستند.

استاندار خاطرنشان کرد: در سال 95 صادرات استان به بیش از دو برابر در مقایسه با سنوات پیشین افزایش یافت و از 300 میلیون دلار به 675 میلیون دلار افزایش یافت که این حجم از صادرات نشان از نشاط و پویایی تولید دارد.

وی بابیان اینکه"در سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان 401 میلیون دلار بود که 180 میلیون دلار از این رقم عملیاتی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 500 واحد تولیدی نیمه‌تمام در استان قزوین وجود دارد که تمرکز و محور تسهیلات بانکی در سال جاری پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت برای راه‌اندازی این واحدها است.

استاندار ادامه داد: علاوه بر آن 500 واحد صنعتی، گردشگری و کشاورزی نیز در استان به سرمایه در گردش نیاز دارند که در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.

همتی مطرح کرد: برای رونق تولید و ایجاد اشتغال‌زایی به حمایت بانک‌ها در این زمینه نیازمندیم و انتظار داریم که با توجه به روحیه جهادی که در مدیران بانک‌ها وجود دارد بیش از گذشته بتوانیم با حمایت این مؤسسات اقتصادی شاهد رونق این واحدها باشیم.

وی افزود: بدون تردید با حمایت بانک‌ها می‌توانیم گام‌های اساسی در راستای رونق تولید برداریم و در این حوزه بانک سپه به شکل کاملاً عملیاتی و همدلانه در تسریع و اجرای پروژه‌های حوزه تولید همکاری نزدیک و مثبتی از خود نشان داده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه در خصوص پرداخت تسهیلات به‌منظور تسریع در اجرای طرح گازرسانی به مناطق روستایی و دورافتاده استان، پرداخت تسهیلات جهت تکمیل یک مجتمع گردشگری و آب‌درمانی در شهرستان آوج و همچنین پرداخت تسهیلات ارزی برای تکمیل یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین بحث و بررسی لازم انجام و اعلام موافقت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار