در جلسه شورای ترافیک استان البرز، محوری‌ترین برنامه‌ریزی‌ها برای سفر ایمن مسافران در موج دوم تعطیلات تابستانی و استقبال از طرح مهرماه و بازگشایی مدارس به شور و مشورت گذاشته شد.
کد خبر: ۴۹۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 08 September 2017
به گزارش تابناک : ابوالفضل فانی در جلسه شورای ترافیک استان گفت: در آستانه فرا رسیدن موج دوم سفرهای تابستانی و آغاز سال تحصیلی جدید، تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در البرز پیش‌بینی و انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس تمامی عملیات عمرانی از 20 شهریور لغایت 10 مهرماه تعطیل اعلام می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز ضمن تأکید بر ایمن‌سازی حاشیه مسیرهای ترددی دانش آموزان و پیش‌بینی خطوط عابرپیاده توسط شهرداری‌ها، ادامه داد: با توجه به قرارگیری 70 مدرسه در حاشیه مسیرها، ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به 10 مدرسه  توسط اداره کل حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی  با اشاره به این‌که در 5 سال گذشته آمار تصادفات جاده‌ای در پی ایمن‌سازی مسیرها کاهش پیدا کرده است، افزود: افزایش تعداد پل‌های عابرپیاده و مناسب‌سازی و استانداردسازی مسیرهای ترددی دانش‌آموزان باید به صورت ویژه از سوی شهرداری‌ها انجام پذیرد.

فانی گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران به ویژه در موج دوم سفرهای تابستانی، مراکز معاینه فنی و پمپ بنزین‌ها نیز بصورت 24 ساعته باید فعال باشند.

وی افزود: این مهم به ویژه در محور کرج – چالوس باید اجرا شود.

لزوم اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت راه‌ها به مسافران نیز از دیگر محورهای نشست شورای ترافیک استان بود.

فانی در این رابطه تصریح کرد: ضمن اعلام به‌موقع آخرین وضعیت راه‌ها، بخشداری آسارا نیز باید اطلاع‌رسانی مناسبی به اهالی مسیرهای منتهی به آسارا و جاده چالوس را در دستور کار داشته باشد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز ضمن تأکید بر اعلام به‌موقع هشدارهای هواشناسی، گفت: پاکسازی تونل‌های کندوان و امیرکبیر و اتصال به سیستم تهویه و روشنایی نیز از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست اداره کل ارتباطات زیرساخت ومخابرات نیز گزارشی در رابطه با آخرین وضعیت سرویس خطوط ارتباطی در محورها و مسیرهای مسافران را اعلام کرد.

پیش‌بینی پدهوایی استاندارد و تخصیص اعتبار لازم برای تحقق این مهم نیز از دیگر محورهای طرح شده در نشست شورای ترافیک استان بود.

در ادامه، سرهنگ امامی معاون پلیس راه استان نیز گزارش کاملی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده  در محورهای مواصلاتی استان را اعلام وضعیت کرد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار