رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری با تلاش کشاورزان و با برنامه‌ریزی صحیح 217 هزار تن گندم مازاد مصرف از کشاورزان قزوینی خریداری شده است.
کد خبر: ۴۸۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 02 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد در آئین شکرانه تولید محصولات زراعی و مراسم تجلیل از کشاورزان کشت محصولات پاییزه که صبح امروز با حضور مسؤولان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری با یاری و لطف خداوند متعال و زحمت و تلاش کشاورزان و با برنامه‌ریزی صحیح 217 هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان قزوینی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری به عنوان دومین سال به خودکفایی در خرید گندم رسیده‌ایم، افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در این سال نه تنها نیاز به واردات گندم نداریم بلکه از مجموع تولیدات گندم سال گذشته و سال جاری 2.5 تا 3.5 میلیون تن گندم مازاد در قالب گندم خام و آرد از استان قزوین به کشورهای دیگر صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: برای تأمین بذر مورد نیاز کشت سال آینده کشاورزان این استان 10 هزار تن بذر از سوی یک شرکت دولتی و پنج شرکت بخش خصوصی خریداری شده و پس از آماده‌سازی و بسته‌بندی در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

متقی‌فرد با اشاره به برنامه‌ریزی صحیح و مطلوب برای سال جاری و سال آینده تصریح کرد: تلاش می‌شود در سال جاری سطح زیرکشت کلزا نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

این مسؤول عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته 16 هزار هکتار از اراضی استان قزوین برای کشت کلزا اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به کشاورزان نمونه استان قزوین یادآور شد: یک کشاورز نمونه در 29 هکتار زمین زراعی بیش از 10 تن محصول برداشت کرده است و باید کشاورزان پیشگام این استان بتوانند در رده‌های برتر کشور در تولید محصولات قرار گیرند.

متقی‌فرد با اشاره به بخش دامپروری مطرح کرد: در این استان بیش از یک هزار و 600 تن شیر تولید می‌شود که یک سوم تولید شیر در استان مصرف و دو سوم آن به استان‌های البرز، تهران، آذربایجان‌غربی، مازندران و زنجان انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: 164 میلیون مترمکعب آب از شبکه‌ آبرسانی طالقان به سمت زمین‌های زراعی قزوین رهاسازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حق‌آب زمین‌های زراعی این استان 289 میلیون مترمکعب بوده که 240 میلیون مترمکعب مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار