معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه نقش تعاون روستایی در تنظیم بازار تعیین کننده است، گفت: شبکه تعاون روستایی در راستای تعدیل و تنظیم بازار ورود پیدا کند.
کد خبر: ۴۸۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 20 August 2017
جلسه ای در راستای نهایی کردن مراحل تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی تاکستان(کشمش) و بررسی مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با حضور منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین، متقی فرد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، محمود محمودی رئیس سازمان تعاون روستایی استان، سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان، مجتبی رجبی رئیس گروه برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قزوین، عمویی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری استان، علی اکبری نماینده اداره کل اطلاعات استان و طاهرخانی مدیرعامل اتحادیه تعاونی باغداران تاکستان صبح یکشنبه در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی استان قزوین برگزار شد.

حبیبی در این جلسه با بیان اینکه بخش اعظمی از رضایت مندی مردم به بازار بر می گردد، اظهار کرد: اگر مردم در تامین مایحتاج خود در بازار مشکلی نداشته باشند در آن صورت عملکرد مدیران قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: موضوع بازار بسیار حساس است و باید به صورت لحظه ای رصد شود و نباید هیچ گاه از کنترل و نظارت بر آن غافل شویم.
معاون اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین قطب کشاورزی و صنعتی کشور است باید تمام دستگاه های اجرایی جهت کنترل بازار تعامل داشته باشند.

حبیبی با اشاره به اینکه تولیدکننده و مصرف کننده نباید دغدغه ای داشته باشند، گفت: با حذف دلالان می توان کالاهای تولیدی را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده رساند.

وی با بیان اینکه نقش تعاون روستایی در تنظیم بازار تعیین کننده است، تاکید کرد: تعاون روستایی به دهک های پایین جامعه توجه داشته باشد و منطبق با سیاست ها برای تعدیل و تنظیم بازار ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: این شبکه می تواند محصولات کشاورزی، صنایع دستی و روستایی را با قیمت مناسب از تولید به مصرف عرضه کند.

متقی فرد هم در این جلسه با تاکید بر اینکه توزیع محصولات تولیدی بدون واسطه ضروری است، اظهار کرد: یک سیستم مناسب و مطلوب در راستای توزیع کالا و خدمات که نقش واسطه ها و دلال ها در آن به حداقل ممکن کاهش یافته، ایجاد شود تا حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رعایت شود.

محمودی در این جلسه بر سرمایه گذاری در خصوص ایجاد مراکز عرضه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید تولید کننده محصولات خود را بدون واسطه عرضه کند در این صورت قیمت محصولات کشاورزی به نفع تولیدکننده و مصرف کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح بازارچه محصولات کشاورزی در حال پیگیری است، افزود:  هدف اصلی از راه اندازی مراکز فروش عرضه مستقیم محصولات دسترسی مردم به محصولات مورد نیاز تولید شده در بخش کشاورزی با قیمت و کیفیت مناسب است.

طارخانی فرماندار تاکستان هم در خصوص حمایت از محصول کشمش سال ۹۵، بیان کرد: اولویت اول تشکیل صندوق کشمش است و باید هیات موسس در کوتاه ترین زمان نسبت به تاسیس صندوق اقدام کنند و مسوولان همکاری جدی داشته باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار