اهداء کننده قرآن های نفیس خطی گفت: بهترین راه حفظ آثار تاریخی موزه هاست و خانواده های قزوینی می توانند آثار فرهنگی خود را به موزه ها تقدیم کنند.
کد خبر: ۴۸۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 20 August 2017
محمدرضا صدیقی در مراسم اهداء دو جلد قرآن نفیس خطی به موزه خوشنویسی قزوین که شنبه شب در محل کاخ چهل ستون برگزار شد اظهارداشت: ما هرچه داریم از قرآن است و اگر در زندگی به این کتاب آسمانی اتکا کنیم و از آن راه و رسم زندگی را بیاموزیم به سعادت دنیا و آخرت می رسیم.

وی بیان کرد: دو جلد قرآن نفیس از پدربزرگ و جدمان عبدالغفور صدیق الواعظین به ما رسیده بود که دست نیوس و طلاکوب داشت و می دانستیم که بسیار ارزشمند است و با مشورت خانواده بهترین راه حفظ آن را اهداء کردن به موزه تشخیص دادیم.

عضو سابق شورای شهر قزوین تصریح کرد: این قرآن در سال ۱۱۲۲ هجری قمری نگارش شده و ارزش تاریخی دارد و ما با اهداء آن امیدواریم شرایط بهتری برای نگهداری آن ایجاد شود و دیگران نیز در موزه از آن دیدن کنند و در اختیار همگان قرار گیرد.

صدیقی در خصوص مهمترین هدف از اهداء این قرآنهای نفیس به موزه گفت: در استان قزوین خانواده های زیادی هستند که نسخ خطی ارزشمندی دارند که شاید شرایط نگهداری آنها مطلوب نباشد و بتدریج از بین خواهد رفت و ما با این کار خواستیم هم فرهنگ توجه به قرآن را ترویج کنیم و هم به دیگران یادآوری کنیم که بهترین مکان برای نگهداری اشیاء و اثار تاریخی موزه های استان است تا این کار نهادینه شود.

در این مراسم از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان لوح یادبودی به پاس تقدیم دو جلد قرآن نفیس به موزه قزوین به خانواده صدیقی اهداء شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار