معاون فنی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: ۶۰ درصد اعتبارات این شرکت برای ایجاد زیرساخت و امور زیربنایی در نواحی صنعتی هزینه می شود تا استقرار واحدها تسریع شود.
کد خبر: ۴۷۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 15 August 2017
حسین گلی پور معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین به مناسبت برپایی نمایشگاه صنایع کوچک در استان قزوین در در جمع خبرنگاران در مرکز کسب و کار کاسپین گفت: ۶۰ درصد بودجه های شرکت شهرکهای صنعتی استان برای امور زیرساختی هزینه می شود تا بتوانیم همه خدمات زیربنایی را برای استقرار واحدهای تولیدی مهیا کنیم.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۵۸۰ هکتار مساحت شرک های صنعتی فاز عملیاتی در ۱۹۵۴ هکتار اجرا شده و میزان زمین صنعتی نیز بالغ بر ۱۲۹۳ هکتار است.


گلی پور تصریح کرد: وی افزود در کنار توجه به مسائل فنی و زیربنایی و زیرساختی در نواحی و شهرک های صنعتی به مسائل زیست محیطی هم نگاه ویژه ای داریم تا از آلایندگی های این حوزه نیز جلوگیری کنیم که در این راستا ۲۵ درصد از زمینها برای اجرای فضای سبز اختصاص یافته است.

معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: تاکنون ۱۸۰ هکتار از مساحت شهرک و نواحی صنعتی به فضای سبز تبدیل شده است.

وی اظهارداشت: ایجاد تصفیه خانه ها از دیگر نیازهای شهرک هاست که در احداث آنها جدی هستیم تا بتوانیم از بازگردانی پساب ها برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.


گلی پور بیان کرد: تصفیه خانه شهرک های لیا، کاسپین و حیدریه با ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب در حال بهره برداری است و با آبیاری قطره ای در این مناطق نسبت به مدیریت منابع آبی اقدام شده است.

گلی پور یادآورشد: حجم تصفیه خانه ها در لیا ۱۸۰۰ مترمکعب، در کاسپین ۱۲۰۰ مترمکعب و در حیدریه ۱۰۰۰ مترمکعب است و در سایر مناطق صنعتی هم با استقرار واحدها نسبت به ایجاد تصفیه خانه اقدام می کنیم.

وی بیان کرد: مدول دوم تصفیه خانه کاسپین با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که ۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

گلی پور اضافه کرد: ایجاد راه دسترسی، احداث تقاطع غیرهم سطح در کاسپین درحا اجراست و تا آخر شهریور ماه این کار قطعی می شود.


کاسپین تنها شهرک صنعتی هوشمند و سبز کشور

در ادامه رضایی مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین قزوین گفت: این شهرک پایلوت شهرک سبز در کشور شده است و با توجه به مسائل زیست محیطی تلاش می کنیم این شهرک را در کشور مطرح کنیم.

وی بیان کرد: شهزرک کاسپین با ۳۰۰ هکتار مساحت دارای ۳۵ هکتار فضای سبز است که امسال آن را به ۵۰ هکتار خواهد رسید.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین یادآورشد: تمامی خدمات این شهرک هوشمند شده و امور کنتورخوانی، فروش کالا و سایر خدمات به صورت هوشمند و عیر حضوری انجام می شود.


رضایی یادآورشد: با ایجاد زیرساختهای لازم زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی در شهرک صنعتی کاسپین فراهم شده و با اجرای فاز توسعه زمینه استقرار واحدهای های تک و کم آب بر و دانش بنیان را در آن فراهم می کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار