استاندار قزوین گفت: رسانه ها در تنویر افکار عمومی و موفقیت مسئولان و پیشرفت استان جایگاه تعیین کننده ای دارند و بدون حضور آنها نمی توانیم به اهداف توسعه دست یابیم.
کد خبر: ۴۷۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 09 August 2017
فریدون همتی استاندار قزوین در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که سه شنبه شب در استانداری برگزار شد اظهارداشت: روز خبرنگار فرصت خوبی است تا با اندیشه در رسالت مهم خود برای تقویت این جایگاه برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: رسانه ها در تنویر افکار عمومی، بیان مشکلات و انعکاس دغدغه های مردمی به مسئولان نقش تعیین کننده ای دارند و اگر به رسالت خود بدرستی عمل کنند می توانیم به نتایج خوبی دست یابیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس هم بدون سنگر و شاید جسورانه تر از رزمندگان به رسالت خطیر خود عمل کردندوموجب شدند اخبار جنگ بموقع دراختیار مردم قرار گیرد و موجب نشاط و امیدواری آنها در ادامه پشتیبانی از جنگ شوند.

خبرنگاران در موفقیتهای دولت در استان شریک هستند

همتی گفت: بدون شک شما خبرنگاران در موفقیت های دولت در استان نقش بی بدیلی دارید و من هم بسیاری از نقدهای شما را خوانده و گزارش های شما را دیده ام و بر اساس آن دستور لازم برای حل مسائل را داده ام که این کار روند کارها را شتاب بخشیده است.

استاندار اظهارداشت: شاید گاهی لحن برخی خبرنگاران تند و خارج از چارچوب باشد و برخی مدیران را عصبی کند اما در مجموع همه نقدهای شما می تواند راهگشای مشکلات مردم باشد و مدیران دستگاههای اجرایی را در رفع موانع کمک کند.

همتی یادآورشد: بهترین و صادقانه ترین خبرها و انتقادها را از شما رسانه ها دریافت می کنم و در تصمیم گیریها این نگاه شما تاثیرگذار است و بدانید به همه مطالب انتقادی شما احتیاج داریم و از آن استفاده می کنیم.

در انتقاد وجدانتان را قاضی کنید

همتی از خبرنگاران منتقد هم خواست با رعایت انصاف در این عرصه قلم بزنند و اظهارداشت: از همه شما انتظار داریم قبل از هر گونه گزارش، خبر و تحلیلی ابتدا وجدانتان را قاضی کنید و با انصاف و در نظر گرفتن خدا قلم بزنید تا نتیجه کار موجب رضایت مردم شود.

وی اضافه کرد: خبرنگاران ما پژوهشگرانی هستند که می توانند بدون اعمال سلیقه شخصی و یا نگاه جناحی به دولت کمک کنند و حلقه واسط بیان مشکلات استان و حل آن باشند.

استاندار گفت: خط قرمز رسانه های ما باید آبروی افراد باشد و به این موضوع اهمیت دهند تا حریم ها نشکند و حرمت ها محفوظ بماند.

وی اضافه کرد: خبرنگار هم در تولید خبر، گزارش و تحلیلی و نقد مسئول است و اگر دنبال اصلاح و سازندگی و تغییر است باید بر اساس واقعیات و حقیقت ها قلم فرسایی کند تا تاثیرگذار باشد.

رسانه ها ترمز مدیران باشند

استاندار اظهارداشت: رسانه ها می توانند ترمز مدیران باشند تا آنها از جاده انصاف، عدالت و وظایف محوله خارج نشوند و اگر نقصی داشتند متوجه شوند تا کارها معطل نماند.

همتی گفت: رسانه ها باید ابتدا خود پایبند اخلاق باشند و سپس جامعه را در مسیر اخلاق مداری هدایت کنند تا همه درصفی واحد برای اعتلای استان و کشور گام برداریم.

وی اضافه کرد: در دولت جدید همه باید دست در دست هم داده و برای حمایت از دولت گام برداریم تا مردم طعم شیرین خدمت رسانی را احساس کنند.

در این مراسم از پیش کسوتان عرصه خبر ابوالفضل معصومی فر مدیرکل صدا وسیمای مرکز قزوین، دادگر خانبان از روزنامه اطلاعات، محمد درافشان، سردبیر هفته نامه تابان و سرپرست روزنامه ایران، فرض الله فرامرزی دبیر هفته نامه حدیث ما،محمد حسن سلیمانی سردبیر روزنامه ولایت،اسدالله طاهرخانی مدیر مسئول آوای تات قزوین، محمدرضا جباری سرپرست خبرگزاری مهر، تجلیل شد.

منیره اسماعیلی خبرنگار صدا و سیما، مریم میر حسینی از هفته نامه فروردین امروز، میترا بهرامی از هفته نامه نسیم حق، لیلا امیری از هفته نامه صبح قزوین، و علی علی محمدی از روزنامه قدس هم در این مراسم تجلیل شدند.

در این مراسم فریدون همتی استاندار، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری، علی فرخزاد معاون عمرانی، علی اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان استانداری و مسئولان خبرگزاری ها و هفته نامه ها، روزنامه های سراسری و پایگاههای خبری هم نیز حضور داشتند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار