رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خطاب به اعضای خانه مطبوعات استان قزوین گفت: نگاهم به اعضای جدید خانه مطبوعات استان قزوین امیدوارکننده است در حالی که حقوق اولیه اکثر اهالی رسانه برآورده نمی‌شود.
کد خبر: ۴۷۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 09 August 2017
اعضای خانه‌ مطبوعات استان قزوین در راستای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت روز خبرنگار با داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس و نماینده مردم قزوین در مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

داود محمدی در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه قزوین اظهار داشت: مشکلات خبرنگاران حرف تازه‌ای نیست اما نگاه من به اعضای خانه مطبوعات دوره جدید که با شعار هوای تازه وارد میدان شده‌اند بسیار امیدواره کننده است.

وی افزود: همه اعضای خانه مطبوعات دوره چهارم با مشکلات عرصه رسانه دست و پنچه نرم می‌کنند و به زوایای پیدا و پنهان مطبوعات آگاهی دارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه مسئولان در برابر نقد سعه صدر به خرج نمی‌دهند، بیان کرد: حق مطبوعات این است دیدگاه‌های خود را بیان کنند زیرا باید جایگاه واقعی انعکاس دهنده مشکلات مردم باشند و این مسائل را به گوش مسئولان برسانند تا به اصلاح امور منجر شود.

وی ادامه داد: البته در حوزه رسانه گاهی جایگاه نقد با تخریب و افترا و دروغ تغییر می‌کند که حتی جایگاه تعقیب کیفری پیدا می‌کند اما بنده به شخصه هیچ زمانی حتی با هجم تخریب‌ها و دروغ‌هایی که در فضای استان علیه من منتشر شده واکنشی نشان ندادم زیرا به دنبال ایجاد گرفتاری برای خبرنگاران نیستم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه اکثر مطبوعاتی‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند، عنوان کرد: حقوق اولیه اکثر اهالی رسانه برآورده نمی‌شود اما این قشر زحمتکش با نجابتی که دارد هیچ زمانی برای بیان مشکلات خود حتی به ما نمایندگان هم مراجعه نکرده است.

وی اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی مدونی برای برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای و حقوق و دستمزد خبرنگاران انجام گیرد و همچنین توزیع آگهی‌ها عادلانه انجام نمی‌گیرد در صورتی که همه رسانه‌ای‌ها باید از این شرایط متعنم شوند.

محمدی گفت: ما آماده‌ایم که با هماهنگی خانه مطبوعات استان قزوین برای برطرف کردن مشکلات اصحاب رسانه قدم‌های جدی برداریم و پیشنهادم این است اعضای خانه مطبوعات خلأهای قانونی و قوانین مزاحم را شناسایی کرده و در بندهایی تدوین کنند تا با ارجاع به مرکز پژوهش‌های مجلس و ریاست جمهوری برای برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

وی افزود: با تدوین یک طرح متقن می‌توان در مجلس برای پالایش قوانین قدم برداشت و به صورت لایحه از طرف دولت یا طرح از سوی مجلس به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

مجلس در حوزه قانونگذاری پیگیر حقوق جامعه رسانه‌ای باشد

در این دیدار محمدکریم کاظم‌پور رئیس خانه‌ مطبوعات استان قزوین نیز اظهار داشت: مشکلات عرصه رسانه امروز فقط بومی استان قزوین نیست بلکه در کل کشور عمومیت پیدا کرده است و برخی از استان‌های بهره‌مند با حمایت مدیران بومی خود توانسته‌اند علی‌رغم تعداد کم رسانه‌هایشان در حوزه اقتصادی و معیشتی وضعیت بهره‌مندی داشته باشند.

وی افزود: در حوزه رسانه باید خبرنگاران به صورت تخصصی آموزش ببینند تا در استان خبرنگاران حرفه‌ای ما افزایش یابد، زیرا حرفه‌ای‌ها می‌توانند به عنوان یک متخصص و منتقد در عرصه رسانه به خوبی بدرخشند.

کاظم‌پور با بیان اینکه حقوق واقعی باید پیگیری شود ابراز کرد: همچنین مناسبت‌های اقتصادی برای این قشر زحمتکش فراهم شود، متاسفانه امروز شاهدیم خبرنگاران از حق بیمه و حقوق استاندارد بی‌بهره هستند.

وی بیان کرد: درخواست ما از شما به عنوان نماینده مجلس که اهل فرهنگ و رسانه هم هستید این است که در حوزه قانونگذاری پیگیر حقوق جامعه رسانه‌ای استان باشید زیرا برخی از این مشکلات به حوزه قانونگذاری برمی‌گردد.

رئیس خانه‌ مطبوعات استان قزوین ادامه داد: شما در استان صاحب رسانه و مدیرمسئول هستید و یکی از درخواست‌های خانه مطبوعات از شما برگزاری جلسات منظم برای افزایش تعامل و بیان مشکلات حوزه رسانه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار