قائم مقام کمیته امداد استان قزوین از زیرپوشش بودن ۴۰ هزار قزوینی توسط کمیته امداد خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ مسکن ویژه مددجویان در قزوین احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 08 August 2017
با حضور قائم مقام کمیته امداد استان قزوین، امام جمعه ، بخشدار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس آموزش و پرورش، خیرین و معتمدان منطقه الموت شرقی عصر امروز چهار باب مسکن مددجویی تازه احداث به مددجویان تحت پوشش امداد تحویل شد.

امیر خوش‌نیت قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در این مراسم حضور کمیته امداد در تمام نقاط استان را نمایان و در مناطق محروم برجسته دانست و گفت: در امداد استان قزوین 22 هزار و 100 خانوار تحت حمایت هستند که حدود 40 هزار نفر را شامل می‌شوند.

خوش نیت تأکید کرد: بزرگترین مشکل مددجویان در زمینه مسکن است چراکه خانواده فاقد مسکن با مشکلات فراوانی روبرو خواهد بود به همین دلیل رفع مشکل مسکن کلید حل بسیاری از مشکلات دیگر نیز می شود.

وی با تجلیل از خیران و نیکوکاران در همراهی با کمیته امداد عنوان کرد: هر گاه به سوی خیرین رفتیم شاهد استقبال و کمک فراوان آنها بودیم که یکی از نمونه‌های بارز آن اهدای منازل مسکونی است که با کمک خیرین احداث شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در سال جاری  یک هزار و 200 واحد مسکن مددجویی در سطح استان به امداد تخصیص داده شده است که از طریق ساخت و یا  خرید برای اجرایی شدن آن، اقدام خواهد شد.

وی توضیح داد: اعتبارات دولتی محدود است ولی خیرین خلاء این امر را با کمک های خود جبران می کنند، خیری که با خدا معامله کرده و حتی حاضر نیست نامش برده شود، تنها به دنبال باقیات و صالحات است که نشان از عمق خلوص نیت دارد که چنین رویکردی برای جامعه ما برکت است و نتیجه اش رفع نیاز نیازمندان خواهد بود البته هرگاه خیران به میدان می آیند کارها معنوی تر و زیباتر می‌شود.

خسارت‌های بروز «فاصله طبقاتی» جبران‌ناپذیر است

حجت الاسلام سید ضیاء حسینی امام جمعه الموت شرقی در مراسم اهدای این چهار واحد مسکونی به نیازمندان تحت حمایت با تقدیر از تلاش های امدادگران، اظهار داشت: رفع فقر و محرومیت دغدغه‌ای در کشور نبوده بلکه این کار مهم دغدغه‌ای در دنیاست و کشورهای مختلف به دنبال رفع این مشکل هستند.

وی ادامه داد: برخی از کشورها تاکنون سیاستشان را بر اجرای برنامه‌های مختلف اقتصادی بدون توجه به فقرا و نیازمندان قرار داده‌اند و چنین رویکردی را داشتند که افراد باید خود بتوانند مشکلاتشان را در جامعه رفع کنند.

امام جمعه الموت شرقی خسارت‌های فاصله طبقاتی را جبران ناپذیر دانست و اضافه کرد: این سیاست نتیجه‌ای جز فاصله طبقاتی نداشت و استمرار آن به شکاف بیشتر در طبقات مختلف جامعه منجر شد که در نتیجه فاصله دهک‌های بالایی و پایینی بسیار شد از این رو جامعه با مشکلات و معضلاتی روبرو شد که رفع آن مستلزم هزینه‌های بسیار در بخش های مختلف امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود.

وی تصریح کرد: در دین اسلام رویکرد توجه به نیازمندان را همواره با دقت مورد تأکید قرار گرفته و براساس همین اندیشه دینی نیز امام خمینی (ره) در روزهای آغازین انقلاب نهاد کمیته امداد را تأسیس کرد.

حسینی رسیدگی به نیازمندان را در سیره اهل بیت(ع) برجسته خواند و گفت: خدمت به نیازمندان در کمیته امداد موجب افتخار نظام و باقیات و صالحات بوده که نتیجه آن در دنیا و آخرت برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

ناصر رجبی رئیس کمیته امداد الموت شرقی نیز در این مراسم در خصوص این واحد های مسکونی توضیح داد: یک از این مددجویان در روستای کوشک دارای یک فرزند و از خانواده‌های بدسرپرست است که از سال 93 تحت حمایت امداد قرار گرفته است.

رجبی ادامه داد: این خانواده مددجو پیش از این در چادر زندگی می‌کردند که در سال 95 با کمک خیرین زمین برای این خانواده تهیه شد همچنین خانواده دیگر نیز زن سرپرست خانوار است که با 3 فرزند از سال 87 تحت حمایت امداد قرار دارد؛ در سال 94 طی سفر استاندار محترم قزوین و بازدید از منزل، زمینی از طرف شهرداری برای ساخت مسکن به ایشان واگذار شد که با کمک خیران احداث آن به انجام رسید.

وی توضیح داد: مددجوی دیگر نیز یتیمی بوده که از سال 87 تحت حمایت امداد است ، برای حل مشکل مسکن این خانواده نیز با کمک‌های خیران و منابع امداد زمین ارث پدری احداث شد همچنین مددجوی دیگر پیرمردی 89 ساله است که با همسرش تحت حمایت امداد است که از سال 83 تحت حمایت امداد قرار دارد؛ منزل مسکونی این فرد در ابتدای سال 95 دچار حریق شد که به طور کامل تخریب شد ولی با پیگیری های واحد حقوقی امداد از بیمه 260 میلیون ریال خسارت دریافت و با کمک خیران و منابع امداد کار احداث منزل مسکونی انجام شد.

رئیس کمیته امداد الموت شرقی گفت: بنای این ساختمان‌ها به ترتیب 55، 60، 70 و 65 مترمربع است که احداث این واحدهای مسکونی از محل منابع امداد و کمک خیران انجام شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار