مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: با برگزاری ۱۰ هزار اردوی جهادی و اجرای طرح های سازندگی بیش از ۲۸۹۶ فرصت شغلی در مناطق مختلف استان قزوین برای جوانان ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۷۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 07 August 2017
حمیدرضا الله بداشتی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت:
در قالب ۴ قرارگاه بسیج سازندگی، جوادالائمه، قرب کوثر، پیشرفت و عمران و سازندگی در مسیر اجرای اهداف این نهاد مردمی گام برداشته ایم.

وی بیان کرد: فلسفه وجودی بسیج سازندگی تحقق اهداف فرمایش امام و رهبری است و در اثبات اسلام ناب محمدی، نفی اسلام آمریکایی و حمایت از مستضعفان و مبارزه با خوی کاخ نشینی حرکت می کنیم.

الله بداشتی اضافه کرد: رفع محرومیت و تقویت کارآفرینی نظام از برنامه های بسیج سازندگی است و در شرایطی که رسانه های بیگانه تلاش می کنند تا مدیریت نظام را ناکارآمد جلوه دهند ما وظیفه داریم با کمک رسانه های دلسوز، مدیریت جهادی را به جهانیان نشان دهیم و این توانمندی ها را عرضه کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: طرح اقتصاد مقاومتی ویژه ایران است و اگر در مسیر تحقق اهداف تعریف شده حرکت کنیم به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: در قرارگاه جهادی اقشار و محلات آمادگی خدمت داریم و در اردوهای جهادی دانش آموزی، دانشجویی، پزشکی، کارمندی، بسیج طلاب، فرهنگیان و حقوقدانان، مهندسان و بسیج رسانه نیز زمینه خدمت رسانی به مردم مهیا شده است.

برگزاری ۱۰ هزار نفر اردوی جهادی در استان

الله بداشتی از برگزاری اردوهای جهادی هم خبرداد و اظهارداشت: در سال گذشته ۱۰ هزار نفر اردوی جهادی برگزار شد و ۶۹ گروه از صالحین، ۱۰ گروه دانشجویی، ۳۵ گروه صالحین دانشجویی، ۳۵ گروه نخبگان و فرهنگیان، ۱۳ حلقه صالحین، بیش از ۹ هزار و ۳۱۳ نفر به اردو اعزام شدندو اقدامات عمرانی، فرهنگی انجام دادند.

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی آمایش استانی انجام شده و مناطق مستعد روستایی را شناسایی کرده ایم و در برخی مناطق مانند الموت که خواستگاه گیاهان دارویی است زمینه اجرای طرح های اشتغال را مهیا کرده ایم.

الله بداشتی گفت: در بوئین زهرا ظرفیت تولید لبنیات، صنایع تبدیلی، گوسفند شال، در الموت شیلات و آبزیان و گیلاس، در قزوین شرینی سنتی و باقلوا، در تاکستان کشمش، انگور و مشتقات آن، در ابیک پرورش قارچ، در آوج صنایع تبدیلی و خشک کردن میوه، در شهر صنعتی البرز در خصوص پرورش زنبورعسل، ظرفیت هایی شناسایی شده که با تامین تسهیلات لازم به اشتغال وتولید کمک می کنیم.

ایجاد ۲۸۹۶ فرصت اشتغال توسط بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین یادآورشد:درسال ۹۲ تعداد ۵۰۸ نفر، در سال ۹۳ تعداد ۹۳۲ نفر، در سال ۹۴ تعداد ۷۳۹ نفر، در سال گذشته  ۷۲۵ نفر و در مجموع ۲۸۹۶ نفر فرصت اشتغال توسط بسیج سازندگی در استان قزوین ایجاد شده است.

وی بیان کرد:درقرارگاه کوثر تعداد ۴۰ طرح کوچک عام المنفعه عملیاتی شده که ۳ میلیارد تومان برای اجرای آنها اعتبار پیش بینی شده که تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان آن تامین و پرداخت شده است.

الله بداشتی تصریح کرد: ساخت جاده الموت به تنکابن، مسجد، حسینیه، راه روستایی، آب شرب، لوله گذاری شبکه آبرسانی در مناطق محروم توسط قرارگاههای بسیج سازندگی عملیاتی شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار