نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هم‌افزایی کارهای فرهنگی بر اساس «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً» ضرورت دیگر کار در حوزه فرهنگی است و نیروهای مذهبی و انقلابی باید تلاش کنند تا همواره حامی یکدیگر باشند.
کد خبر: ۴۷۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 06 August 2017
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان تعدادی از مجموعه‌های تربیت‌محور مردمی استان قزوین اظهار کرد: امام رضا (ع) به کسانی که با فراگیری علوم ائمه اطهار (ع) امر آن‌ها را احیا می‌کنند، رحمت فرستاده است و تأکید می‌کند، مردم وقتی شیرینی کلام ما را می‌شنوند به دنبال ما حرکت می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند در سوره لقمان تأکید می‌کند ما انسان‌ها را جوری خلق کرده‌ایم که اگر از کافران هم بپرسید چه کسی آسمان‌ها و زمین را خلق کرده، قطعاً می‌گویند خدا و نمی‌توانند از کنار آموزه‌های تکوینی خداوند بی‌تفاوت عبور کنند و این مهم زمینه پذیرش آموزه‌های تربیتی را در انسان‌ها فراهم کرده است.

امام جمعه قزوین بر پاک‌سازی فرهنگی بر مبنای آیه شریفه «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ»، تأکید و خاطرنشان کرد: همان گونه که در زمان رسول گرامی اسلام(ص) افکار مردم آلوده به بت پرستی و پیروی از افکار و سنت‌های اجدادشان بود، جامعه امروز نیز برخی از خرده فرهنگ‌های غلط را پذیرفته است که این امر سرعت کارهای فرهنگی را با کندی روبه‌رو می‌کند و به همین خاطر پاک‌سازی این خرده فرهنگ‌ها ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه تحول اساسی و زیرساختارانه در حوزه فرهنگی به خوبی احساس می‌شود، گفت: نیاز فرهنگی جامعه امروز به گونه‌ای است که نباید در کارهای روبنایی متوقف شویم و باید به کارهای اساسی، زیرساختارانه، زیربنایی و پرهیز از نگاه‌های جزیره‌ای توجه جدی داشته باشیم تا نتیجه مطلوبی بدست آوریم.

وی محور قرار دادن قرآن را ضروری و یکی از سفارش جدی نبی مکرم اسلام(ص) دانست و عنوان کرد: پیامبر(ص) تأکید می‌کند، قرآن را امام، پیشوا و رهبر خود قرار دهید و در حدیثی دیگر می‌فرماید، اگر فتنه‌ها بر شما امور را مشتبه کرد و کاری کرد که روزها مانند شب تار شد، به قرآن پناه ببرید و این احادیث به خوبی اهمیت جایگاه قرآن را به ما نشان می‌دهد.

عابدینی ادامه داد: اگر قرآن را پیشوا و رهبر خود قرار دهیم، قرآن ما را تا بهشت راهبری و هدایت می‌کند و اگر قرآن را پشت سر بگذاریم، قرآن ما را به سمت دوزخ می‌راند.

امام جمعه قزوین بر ضرورت تعلیم، تثبیت، تحکیم و پیگیری تربیت‌مدارانه اصول قرآنی تأکید و بیان کرد: قرآن اصول بسیاری را مانند صداقت به ما معرفی کرده است که رمز موفقیت در تمام عرصه‌های زندگی است و این اصل به حدی اهمیت دارد که امام علی(ع) رمز پیروزی در جنگ را نیز صداقت معرفی می‌کند.

وی تشخیص ضرورت‌ها و اولویت‌بندی در حوزه فرهنگی را نیز مهم دانست و ابراز کرد: اگر ضرورت‌ها را به خوبی تشخصی دهیم و اولویت‌بندی داشته باشیم، فرصت‌ها به خوبی استفاده شده و ظرفیت‌ها تلف نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: هم‌افزایی کارهای فرهنگی بر اساس «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً» ضرورت دیگر کار در حوزه فرهنگی است و نیروهای مذهبی و انقلابی باید تلاش کنند تا همواره حامی یکدیگر باشند.

عابدینی تأکید کرد: طرح‌ها و ایده‌های حوزه فرهنگی باید به صورت بانک اطلاعات در آید و هر طرح و ایده‌ای به نام پدیدآورنده آن به ثبت برسد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار